a520341_imagesCA4OEKR1.jpg

مبانی نظری صادرات خدمات فنی و مهندسی - فایل استیو2000

فایل استیو2000

فایل استیو

مبانی نظری صادرات خدمات فنی و مهندسی

مبانی نظری صادرات خدمات فنی و مهندسی

مبانی نظری صادرات خدمات فنی و مهندسی

فرمت فایل : docx

حجم : 216

صفحات : 70

گروه : علوم انسانی

توضیحات محصول :

مبانی نظری صادرات خدمات فنی و مهندسی دارای 70صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش میباشد

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

توضیحات: 53 صفحه فارسی (word)-

با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها مناسب برای پایان نامه

خلاصه ای از کار:

2-1- خدمات فنی و مهندسی

از آنجا که تعریف دقیق هر واژه به تبیین صحیح آن واژه و مباحث مرتبط کمک شایانی می‌کند، لازم است تعریف جامع و قانونی از این موضوع داشته باشیم. بر اساس ماده (1) آئین نامه مقررات حمایتی دولت برای صادرات خدمات فنی و مهندسی، «صادرات خدمات فنی و مهندسی» عبارت است از: «صادرات مجموعه فعالیت‌های هدفدار مهندسی، تدارکات، اجرا، ساخت، تعمیر کالا و تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی، نصب و راه اندازی، نظارت و آموزش‌های مربوط، انتقال دانش فنی، فعالیت‌های نرم افزاری (مدیریت، طراحی، مشاوره، خدمات انفورماتیک)، مطالعات توسعه و نظایر آن‌ها به نحوی که صدور کالای صرف‌محسوب نشود». برابر تعریف فوق، صادرات خدمات فنی و مهندسی دامنة گسترده‌ای از فعالیت‌ها را در بر می‌گیرد، لذا در صورتی می‌توان از پتانسیل‌های فراوان موجود در تمامی این زمینه‌ها به نحوی هماهنگ استفاده کرد که امکان هماهنگی و سازماندهی داخلی برای انجام عملیات فنی و مالی در خارج از کشور از طریق اعمال حمایت‌های اداری، مالی، سیاسی، اقتصادی و حقوقی- قانونی کارآمد، جامع و هدفمند پشتیبانی شود.

چهار ویژگی اصلی خدمات عبارت است از:

1- ناملموس بودن: یعنی نمی توان آن‌ها را قبل از خرید لمس کرد یا دید؛ لذا مدیریت مناسب در بازاریابی خدمات باید سعی در قابل لمس کردن خدمات قابل ارائه خود کند و یا منافع حاصل از کاربرد این خدمات را از طریق روش‌های اطلاع رسانی نظیر تصاویر، مجلات و غیره به مشتریان اعلام کند. (سعادت و همکاران، 1385).

.............

2-2-1-  تاریخچه خدمات فنی و مهندسی در جهان

............

2-2-2- تاریخچه خدمات فنی و مهندسی در ایران

..................

2-2-3- صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران در سال های اخیر

.................

2-2-4- سهم ایران از صادرات خدمات فنی و مهندسی در جهان

................

2-3- رقابت جهانی و مزیت رقابت ملی

..................

2-4- مزایای صدور خدمات فنی و مهندسی

...............

2-4-1) ارز آوری

بررسی­های علمی ثابت کرده است رشد اقتصادی کشورها به دلایلی چند با رشد صادرات آنها ارتباط مستقیم دارد. مهمترین دلیل این است که صادرات جزیی از تقاضای کل جامعه  محسوب شده و با اثر مستقیم و تکاثری بر روی تولید داخلی، نیاز به افزایش سرمایه­گذاری دارد. همچنین رشد صادرات سریعاً منابع تولیدی را از بخش­های کم بازده به بخش­های پر بازده متنقل و بهره گیری از صرفه جویی­های ناشی از مقیاس را امکان­پذیر می­نماید. رشد صادراتع در نهایت، به رشد سریع بهره­وری نیز می­انجامد.

.................

تحقیقات و پژوهش­های انجام شده در زمینه امور اجتماعی در تمام موارد حکایت از این دارد که یکی از مهمترین زمینه­های بروز پدیده­ی بزه اجتماعی و تعارض به حقوق دیگران فقر و بیکاری است. بدیهی است که برداشتن گامی هرچند کوچک در این راستا نه تنها باعث کاهش حجم بیکاری خواهد شد بلکه اگر با دیدی کلان به موضوع نگریسته شود خواهیم دید که در کاهش میزان بزه اجتماعی ناشی از بیکاری تاثیری مستقیم خواهد داشت. آمار ارائه شده توسط معاونت خدمات صادراتی و بازاریابی وزارت بازرگانی نشان می­دهد که کشور ترکیه طی سال­های 1997 تا 1999، برای 38 هزار نیروی کار ترک در اجرای پروژه­های فنی و مهندسی خویش در دیگر کشورها ایجاد اشتغال کرده است (جلالی، 2012).

............

2-4-6) برتری صدور خدمات نسبت به کالا

.............

از این رو فاکتورهای متعددی وجود دارد که باعث برتری صادرات خدمات نسبت به کالا می­شود تا جایی که می­توان گفت علیرغم کم بودن حجم ریالی صادرات این بخش در حال حاضر اهمیت آن بسیار بیشتر از صادرات دیگر بخش­ها است. «صدور خدمات غالباً به خاطر تأثیر قابل توجهی که بر صدور کالاهای کارخانه­ای باقی می­گذارد، اهمیت بسیار دارد به طوری که گفته می­شود، صدور یک واحد خدمات می­تواند به صدور چهار واحد کالا منجر شود» (اسدی و همکاران، 1383).

...........

2-5- ساختار صادرات خدمات فنی و مهندسی در کشور

..................

2-5-1- ساختار دولتی

..................

2-5-2- ساختار غیر دولتی

......................

2-5-3- شرکت­های فعال در امر صادرات

....................

2-5-4-  قوانین حمایتی

.......................

2-6- الزامات صادرات خدمات فنی و مهندسی

....................

2-6-1-  بازاریابی[1]

...............

2-6-2-  رعایت استانداردهای جهانی

اگرچه استاندارد از بستر کالا بوجود آمد، اما تکنیک­ها و سری­های مختلف آن تقریباً همه­ی جنبه­های زندگی را در بر گرفته است. خدمات نیز از این قاعده مستثنی نیستند، خصوصاً خدمات فنی و مهندسی که ظرافت­های خاص خود را دارد. اصولاً هر کشور برای خود دارای یک استاندارد با مشخصات و ضوابط خاص خود می­باشد. اما سری­های مختلف استاندارد نیز در سطح جهان بوجود آمدهد است که جنبه بین المللی به خود گرفته­اند و دریافت نشان آنها حتی در داخل کشور می­تواند از عوامل مؤثر بر میزان فروش باشد. بعنوان مثال Iso یا سازمان بین المللی استانداردسازی که یک سازمان غیر دولتی است و حتی وابسته به سازمان ملل متحد هم نیست، استانداردهای مختلفی را برای تولیدات مختلف تدوین کرده است. این استانداردها حتی بهداشت، ایمنی، حفظ محیط زیست و ... را در بر می­گیرد، با اینکه هیچ قدرتی برای تحمیل کاربرد آنها وجود ندارد. اما شرکت­ها و سازمان­های گوناگون با تلاش برای کسب استانداردها خود را ملزم به رعایت آنها می­کنند، چرا که رعایت استاندارد، جایگاه اعتماد مشعری را نسبت به هر شرکت بالاتر می­برد (فیرمپونگ و می[2]، 2007).

...............

2-6-3-  کیفیت

....................

از سوی دیگر خدمات فنی و مهندسی بخاطر دارا بودن جنبه­های متعدد و متفاوت از قبیل امور طراحی، اجرا، ساخت تجهیزات پیچیده، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی و ... از شاخص­های مختلف کیفیت برخوردار است. لذا ارائه کیفیت مطلوب به مشتریان در عرصه­ی صادرات خدمات فنی و مهندسی از حساسیت و اهمیت خاصی برخوردار است (رضامند و جلالی، 2012).

...........

2-6-4-  سیاست خارجی قوی

..............

2-6-5-  توانایی­های فنی و تکنولوژیکی

.........

2-6-6- تخصص

............

2-6-7-  حمایت­های مالی و مقرراتی از سوی دولت

..................

2-6-8- حمایت­های غیر دولتی

....................

2-6-9-  نمایشگاه­ها[3]

...............

2-6-10-  آموزش

................

2-7- موانع صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور

موانعی که در حال حاضر در بخش صادرات خدمات فنی و مهندسی، وجود دارد را می­توان به دو گروه عمده تقسیم­بندی کرد:

مشکلات درون سازمانی

مشکلات برون سازمانی

در ابتدا مفهوم هر یک را بررسی کرده و سپس مواردی از هرکدام شرح داده می­شود:

..................

منابع:

ابراهیمی نژاد، م و شاکری، ا. 1388. مروری بر نقش فرهنگ در موفقیت پروژه های صدور خدمات فنی و مهندسی. پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت پروژه، 11 صفحه.

ابراهیمی، ا. 1384. ویژگی های شرکت موفق پیمانکار پروژه های صنایع نفت و گاز. اولین همایش صنایع فراساحل و حضور در بازار های جهانی، 7 صفحه.

................

Ahmed, Z.U., Craig, J.C., Baalbaki, I., & Hadadian, T.V. (2004). Export barriers and firm internationalization: A study of Lebanese entrepreneurs. Journal of Management and World Business Research, 1(1), 11-22.

Arnold, Jens, Beata Javorcik, and Aaditya Mattoo (2007), "Does services liberalization bene_t manufacturing _rms ? Evidence from the Czech Republic," World Bank Policy Research Working Paper.

…………………..


[1] - Marketing

[2]- Firmpong and Mmeih

[3] - Exhibitions

قیمت محصول : 26000 تومان

دانلود
برچسب

مبانی نظری صادرات خدمات فنی و مهندسی مبانی نظری صادرات خدمات فنی و مهندسی مبانی نظری صادرات خدمات فنی مبانی نظری خدمات فنی و مهندسی خدمات فنی و مهندسی

تاریخ ارسال: چهارشنبه 19 اردیبهشت 1397 ساعت 13:41 | نویسنده: علی | چاپ مطلب
نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.
سیستم افزایش آمار هوشمند تک باکس
عطر - عطر گیرنده دیجیتال موبایل خرید اینترنتی تک سبد گیرنده دیجیتال موبایل خرید دانگل براوو دانگل ezcast گن لاغری گن لاغری میس بلت عینک ریبن اصل خرید hot shaper خرید لیوان لنزی ساخت وبلاگ فروش گوش پاکن برقی لباس زنانه ساعت مچی ارزان هاست لینوکس خرید کیف اسباب بازی مگامایند 19500 تومان مونوپاد دستکش جادویی سیلور تاچ مونوپاد حرفه ای ساعت دیواری فانتزی کارواش خانگی خرید مونوپاد ارزان خرید لباس زنانه فروش فانی بافت خرید ساعت دیواری مدرن پاور بانک همراه اتو موی پرو ویو prowave چراغ جادویی لایت آپ light up عینک آفتابی مارک فانتوم جادویی خرید مونوپاد با ضمانت فروشگاه خرید ساعت دیواری خرید گن لاغری مردانه شلوار ساپورت عینک آفتابی پلیس دستگیره آشپزخانه سیلیکونی خرید ساعت مچی کاسیو ساعت مچی کاسیو عینک آفتابی مردانه توپ هاور بال hover ball ساخت وبلاگ رایگان دوره آموزشی| کلاس| بازرسی فنی| جوش| پایپینگ| رنگ - دوره بازرسی جوش پایپینگ مدرک معتبر و بین المللی گواهینامه رنگ و سندبلاست تبادل لینک طراحی فروشگاه اینترنتی - طراحی فروشگاه اینترنتی خرید اینترنتی جدیدترین محصولات - خرید اینترنتی جدیدترین محصولات گیره کوچک کننده بینی - گیره کوچک کننده بینی تم باکس Theme Box - تم باکس Theme Box خرید عینک آفتابی - خرید عینک آفتابی خرید محصولات پرفروش - خرید محصولات پرفروش سایت بیوگرافی - سایت بیوگرافی تبادل لینک - تبادل لینک سایت تبادل لینک - سایت تبادل لینک فروشگاه تی شرت و پلیور خرید ساعت مچی شرکت نورپردازی خرید آنلاین کتاب خرید ساعت مچی فروش کفش دخترانه و کتانی پسرانه خرید ساعت دیواری تلویزیون شهری تبادل لینک سایت سرگرمی - سایت سرگرمی خبرگزاری کارون - پایگاه خبری تحلیلی شهرستان کارون خرید اینترنتی گن ساعت شنی - خرید اینترنتی گن ساعت شنی سلطان موزیک - بزرگترین مرجع موسیقی جهان تبادل لینک - تبادل لینک سایت بیوگرافی - سایت بیوگرافی خرید کمربند میس بلت - خرید کمربند میس بلت 98 پست خرید پستـی عینک آفتابی زنانه و مردانه پاور بانک ارزان ثبت آگهی و تبلیغ - درج آگهی- درج تبلیغ - ثبت رایگان اطلاعات شغلی