فایل استیو2000

فایل استیو2000

فایل استیو
فایل استیو2000

فایل استیو2000

فایل استیو

ساختار تشکیلاتی بیمه، نظام خدمات بیمه ای در ایران

ساختار تشکیلاتی بیمه، نظام خدمات بیمه ای در ایران

ساختار تشکیلاتی بیمه، نظام خدمات بیمه ای در ایران

فرمت فایل : doc

حجم : 165

صفحات : 486

گروه : اقتصاد

توضیحات محصول :

ساختار تشکیلاتی بیمه، نظام خدمات بیمه ای در ایران

:: بخشهایی از متن ::

فصل اول
کلیات
بخش اول
بیمه های  اشیاء و مسئوولیت

 بیمة آتش سوزی

قدیمترین رشتة بیمه، رشتة بیمه باربری است در حالی که بیمة آتش سوزی، به تدریج از سدة هفدهم تا نوزدهم شناخته شده است آتش سوزی بزرگ لندن در سال 1666 زمانی به وقوع پیوست که وسایل اطفای حریق هنوز در مراحل ابتدایی بود و هیچگونه پوشش بیمة آتش سوزی درجامعه به چشم نمی خورد. نخستین ادارة آتش سوزی در انگلستان در سال 1680 تأسیس شد و متعاقب آن شرکت هند این هند در سال 1696 و ادارة آتش سوزی سان در سال 1710 پدید آمدند. سرانجام آتش سوزی بزرگ لندن باعث ایجاد شرکت بیمة هامبرگرجنرال شد که این شرکت و شرکت سان، دو شرکت بیمه‌ای هستند که هنوز وجود دارند و فعالیت می کنند. در نتیجة وقوع انقلاب صنعتی در سدة هجدهم که به پیدایش کارخانه‌ها، انبارها، کشتیها، ماشین آلات و غیره انجامید، شرکتهای بیمة آتش سوزی متعددی از جمله لویدز لندن تأسیس شدند.

حریق چیست؟

حریق عبارت است از احتراق شدید مواد سوختنی یا آتشی ناخواسته و از کنترل خارج شده که معمولاً با سرعت نور، دود و حرارت زیاد توأم است. احتراق عبارت است از ترکیب یک مادة سوختنی با اکسیژن دو حالت دارد: احتراق آرام ( مانند اکسیده شدن مس) و احتراق شدید ( که با حرارت دود، نور همراه است).

نحوة ایجاد حریق

 برای ایجاد حریق سه عامل مورد نیاز است:

1- مواد اشتعال پذیر ( جامدات، مایعات و گازها) که میزان مواد اشتعال پذیر در ایجاد حریق، نقش مهمی بازی می کند.

2- اکسیژن (هوا): محیط اطراف ما پر از مواد اشعال پذیر است. اکسیژن هوا نیز به اندازة کافی یافت می شود و برای آغاز آتش سوزی عامل دیگری نیز مورد نیاز است.

3- انرژی آتشزنه : این انرژی می تواند با افزایش دما تولید شود. انرژی مورد لزوم برای آغاز آتش سوزی می تواند بسیار کم و کوچک باشد و آتش سوزی براثر به وجود آمدن این انرژی به راحتی انجام می گیرد. موارد زیر، انرژی مورد لزوم برای آغاز آتش سوزی را فراهم می آورند:

- ایجاد آتشزنه به طور مستقیم (‌زدن کبریت)

- افزایش حرارت

- آتش سوزی خود به خود

- انفجار

- جرقة الکتریکی

- واکنش شیمیایی

- متمرکز کردن نور در یک نقطه با استفاده از عدسی

مثلث حریق

 برای اینکه حریقی اتفاق افتد، وجود سه عامل ضروری است: سوخت، حرارت و اکسیژن، که اینها را مثلث حریق می نامند. چنانچه یکی از این عوامل برداشته شود، حریق خود به خود از بین می رود. از بین بردن حرارت یا سرد کردن حریق معمولاً با آب انجام می شود که بسیار موثر و در عین حال کم خرج است و در مورد اطفای حریق جامدات، بهترین وسیله به شمار می آید.

برای از بین بردن سوخت باید آنرا از حریق جدا کرد. در خصوص جامدات سوختنی، بدین گونه عمل می کنیم که آنها را که هنوز شعله ور نشده اند، یا روی زمین پخش هستند، یا در ظروف درباز مشتعل، با کف شیمیایی یا فیزیکی که سراسر مایع را فرا گیرد، می پوشانیم به طوری که مانع رسیدن هوا یا اکسیژن به آن شویم. در حقیقت سوخت را از حریق جدا می کنیم و این خود طریقة دیگری از خاموش کردن است که بیشتر « خفه کردن» گویند.

...

بخش دوم

خطرهای اضافی

بیمة صاعقه

صاعقه طبق تعریف شرایط بیمة آتش سوزی مصوب مورخ 27/8/1366 شورای عالی بیمه، عبارت است از تخلیة بار الکتریکی بین دو ابر یا بین ابر و زمین که بر اثر القای دو بار مختلف به وجود می آید. به تعبیر دیگر صاعقه از به هم خوردن ابرهای رسانای الکتریستة مثبت و منفی به وجود می آید و به زمین منتقل می شود. منظور از بیمة خطر صاعقه، فقط خسارتهای وارده بر اثر آتش سوزی ناشی از صاعقه نست بلکه هدف خسارتهای مستقیم ناشی از صاعقه بدون تبدیل به آتش سوزی است. خسارتهای ناشی از صاعقه، یا مستقیم است یا غیر مستقیم.

خسارتهای مستقیم : این نوع خسارت ناشی از اثر دما یا انرژی صاعقه است که در هنگام فرود آمدن صاعقه به زمین ممکن است به ساختمانها و اموال وارد آید. اگر شیئی سرراه صاعقه قرار گیرد و اشتعال پذیر هم باشد احتمال دارد بر اثر دما، آتش سوزی تولید شود. صاعقه ممکن است در هنگام فرود آمدن به زمین بر اثر نیرویی که دارد موجب شکاف برداشتن یا ترک خوردن ساختمانها و دیوارها شود و شیشه ها را بشکند. اگر صاعقه در مسیر خود به اشیای نمدار برخورد کند رطوبت موجود در آن شی، به طور ناگهانی بخار می شود و تولید انفجار می کند.

 خسارت غیر مستقیم : این نوع خسارت ضرورتاً هنگام فرود آمدن صاعقه ایجاد نمی شود. خسارتهای غیر مستقیم ممکن است علتهای مختلف داشته باشد ولی نیتجة همة آنها یکسان است و آن خسارت و زیان وارده به دستگاههای الکتریکی است. در بیشتر مواقع، به طور ناگهانی بار زیاد الکتریکی تولید می شود و در دستگاههای الکتریکی اتصالی به وجود می آورد. این نوع خسارت چون مستقیماً از صاعقه ناشی نشده، دربیمة صاعقه جبران نمی شود. مورد دیگر تأثیر الکتریکی بر دستگاههاست. هرگاه ابرهایی که بر فراز سیمهای الکتریکی واقع در هوای آزاد در حرکت هستند بار مثبت داشته باشند باعث گردند که کلیة بار منفی سیمهای الکتریکی زیر ابرها جمع شوند و در نتیجه کلیة بار مثبت به طرف دیگر سیم حرکت کند که به نسبت مقدار بار مثبت موجود در ابرها همچنین فاصلة ابرها از زمین، در دستگاههای برقی تولید خسارتهای گوناگون می کند. برای مثال، عایقهای موتور را خراب می کند که تأمین بیمه‌ای در بیمة صاعقه ندارد.

خلاصه آنکه، خسارتهایی که بر اثر دما یا نیروی صاعقه وارد می شود، خسارتهای مستقیم تلقی می شوند و جزو تعهدات بیمه‌گر است ولی خسارتهایی که بر اثر انرژی الکتریکی حاصل از صاعقه وارد می شوند خسارتهای غیر مستقیم به حساب می آیند و پوشش بیمه‌ای در بیمة صاعقه ندارند.

بیمة انفجار

« انفجار، هر نوع آزاد شدن ناگهانی انرژی حاصل از انبساط گاز یا بخار است». در انفجار، آزاد شدن ناگهانی مقدار زیادی انرژی نقش مهمی ایفا می کند، یعنی در فاصلة زمانی کوتاه(4-6 ثانیه) انرژی زیادی رها می شود. انفجار دو نوع است، یکی انفجار شیمیایی و دیگری انفجار مخزنها.

انفجار شیمیایی : انفجار شیمیایی بر اثر فعل و انفعالات شیمیایی، در درون منبع رخ می دهد


[1] - « شرایط عمومی آتش سوزی» مورخ 27/8/1366، مصوب شورای عالی بیمه.

حدود پوشش بیمه‌ای

 خطر بیمه شده در بیمة شکست شیشه عبارت است از شکست شیشه های مذکور در بیمه نامه به استثنای خسارت ناشی از عمد یا قصور و غفلت بیمه‌گذار. در این نوع بیمه موارد تشدید خطر باید به اطلاع بیمه‌گر برسد و با صدرو الحاقیه مورد تأیید قرار گیرد و اگر حق بیمة اضافی تعلق می گیرد پرداخت شود. این موارد به شرح زیر است :

- تغییرات ساختمانی.

- تعمیرات اساسی و زدن داربست روی دیوار ساختمان یا در محوطة داخلی محل بیمه شده.

- تأسیس فروشگاه یا محل کار در مکانی که قبلاً بدون استفاده بوده است.

- نقاشی و تیره رنگ کردن شیشه ها.

- معیوب شدن چارچوب دور شیشه ( زنگ زدن پنجره های فلزی). در شرایط قرارداد بیمه توصیه های ایمنی به بیمه‌گذار داده می شود که باید اجرا کند.

-استفاده نکردن از دستگاههای حرارت زا یا آب گرم برای برطرف کردن بخار آب یخزدة روی شیشه

- برای حمل لامپهای چراغ باید حداقل فاصلة ایمنی رعایت شود.

شیشه های بیمه شده : تأمین بیمة شکست شیشه شامل استفاده از شیشه در موارد زیر است:

- شیشة ویترین و شیشة درها

- شیشه های خارجی ساختمان

- تابلو شرکتها

- نمای شیشه های ساختمان

- شیشه های داخلی محیط کار

-شیشه های ایمنی

- شیشه های چند لایه (عایق)

- آینه ها

- شیشه های نقاشی شده ( هنری)

- شیشه های مساجد و کلیساها

- شیشه های ادارات، منازل مسکونی، کارخانه ها

- شیشه های تگری

 خسارتهای قابل تأمین : بیمه‌گر متعهد جبران خسارت وارده بر اثر شکستن یا خورد شدن شیشه است. شکستن عبارت است از ترکی که کلیة ضخامت شیشه را در بر گرفته باشد بنابراین خراش برداشتن، خط خط شدن یا پریدن قطعة کوچکی از سطح آن جزو پوشش بیمه نیست.

استثناآت : خسارتهای زیر جزو تعهدات بیمه‌گر شکست شیشه نیست مگر آنکه توافق خاصی بین بیمه‌گر و بیمه‌گذار در مورد آنها شده باشد:

- جنگ، شورش، جنگ داخلی، زلزله، انرژی هسته ای و مواد رادیو اکتیو.

- آتش سوزی، انفجار، صاعقه، عملیات آتش نشانی و نجات، همچنین رنگ کردن شیشه با رنگهایی که نور از آنها عبور نمی کند.

- خسارت ناشی از تغییر محل شیشة بیمه شده.

- شیشه های بیمه شده در محل نصب آنها تأمین بیمه‌ای دارد و غالباً ثابت هم هستند ولی خسارت شیشه های متحرک مانند ویترینها و آینه ها در منازل در صورتی که در داخل محل بیمه شده وارد گردد جبران می شود.

نحوة پرداخت خسارت : در بیمة شکست شیشه بیمه‌گر می تواند به دو طریق خسارت وارده را جبران کند:

1- شیشه یا شیشه های خسارت دیده را تعویض کند.

2- خسارت را به وجه نقد بپردازد.

در هنگام تعویض شیشه، بیمه‌گر باید شیشة شکسته را با شیشه ای از همان نوع یا نوع مشابه تعویض کند.

استهلاک در بیمة شکست شیشه مفهوم ندارد. اگر خسارت، نقدی پرداخت شود بیمه‌گر می تواند شیشه های شکسته را به منزلة بازیافتی تصاحب کند یا مبلغی متناسب از خسارت کسر کند و آنها را برای بیمه‌گذار باقی بگذارد. هرگاه در موقع تأدیة خسارت معلوم شود که مبلغ بیمه شده در قرارداد کمتر از ارزش حقیقی شیشه است اختلاف میان ارزش تهیة مجدد و مبلغ بیمه شده به عهدة بیمه‌گذار است ( استفاده از مادة 10 قانون بیمه)، ارزش جایگزینی شیشه عبارت است از قیمت شیشه + هزینة بسته بندی + هزینة حمل+ هزینة نصب. در صورتی که برای هر متر مربع شیشه مبلغ معینی به عنوان مبلغ بیمه شده توافق شده باشد این مبلغ حداکثر تعهد بیمه‌گر در هنگام پرداخت خسارت خواهد بود. حق بیمه در بیمة شکست  شیشه برای شیشه هایی که دارای ارزش بیمه شدة ثابتی هستند به صورت درصد یا در هزار از مبلغ بیمه شده است ولی در اکثر موارد، ارزش جایگزینی ملاک محاسبة حق بیمه و خسارت است.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

فصل اول   ۰
کلیات   ۰
بخش اول   ۱
بیمه های  اشیاء و مسئوولیت   ۱
بیمة آتش سوزی   ۲
حریق چیست؟   ۲
نحوة ایجاد حریق   ۳
تعریف آتش سوزی   ۶
قرارداد بیمة آتش سوزی   ۶
اصول قرارداد بیمة‌ آتش سوزی   ۷
نفع بیمه پذیر   ۸
نحوة ارزیابی خسارت در بیمة آتش سوزی   ۱۲
محاسبة ارزش واقعی اموال بیمه شده   ۱۳
ساختمان   ۱۴
ماشین آلات کارخانه ها   ۱۵
وسایل و لوازم خانگی   ۱۵
موجودی تولید کنندگان   ۱۶
محصولات کشاورزی   ۱۷
ماشین آلات کشاورزی   ۱۷
کامپیوتر ( نرم افزار و سخت افزار)   ۱۷
انبارها   ۱۸
بیمة آتش سوزی به ارزش قرارداد   ۲۳
مبلغ و ارزش مورد بیمه   ۲۵
شرایط بیمه نامه های اظهار نامه ای   ۲۷
محل مورد بیمه   ۳۰
مبنای محاسبة حق بیمه   ۳۱
بیمه نامه براساس فرست لاس ( اولین خسارت یا اولین آتش سوزی)   ۳۲
PML و  EML   ۳۴
مدت بیمه   ۳۹
بیمه به قیمت بیش از ارزش حقیقی مورد بیمه ( بیمة مضاعف)   ۴۲
پیشنهاد بیمه نامه   ۴۳
عناصر تشکیل دهندة فرم پیشنهاد   ۴۳
نماینده :   ۴۳
پیشنهاد دهنده :   ۴۴
بیمة تمام خطر   ۴۹
بیمة تمام خطر صنعتی   ۵۰
بخش دوم   ۵۲
خطرهای اضافی   ۵۲
بیمة صاعقه   ۵۳
بیمه نامة دریایی   ۸۵
خطر یا ریسک   ۸۸
مشخصات خطر :   ۸۸
اشخاص ذی نفع در قرارداد بیمة حمل و نقل   ۹۴
ذی نفع سند بیمه   ۹۵
نفع بیمه پذیر در بیمة دریایی   ۹۶
قرارداد بیمة حمل و نقل کالا   ۱۰۵
بخش اول   ۱۸۱
بیمة هواپیما   ۱۸۱
قانون بیمة هواپیمایی   ۱۸۵
مسئولیت قانونی خطوط هواپیمایی   ۱۸۵
اشخاص ثالث   ۱۸۷
مسئولیت سازمانها   ۱۸۷
انواع بیمة هواپیما   ۱۸۷
بخش دوم   ۱۹۴
بیمة مهندسی   ۱۹۴
بیمة تما خطر مقاطعه کاران   ۱۹۸
مدت بیمه   ۲۰۲
سرمایة بیمه شده   ۲۰۳
اطلاعات مورد نیاز برای ارزیابی ریسک   ۲۰۴
تعیین نرخ   ۲۰۵
بیمة تمام خطر نصب    ۲۰۷
نوع ماشین و طرحهای مشمول بیمه   ۲۰۹
استثناآت بیمة تمام خطر نصب   ۲۱۲
ویژگیهای بیمة تمام خطر نصب   ۲۱۳
سرمایة بیمه شده   ۲۱۵
حق بیمه   ۲۱۷
حدود پوشش بیمه‌ای   ۲۲۳
خسارت در بیمة شکست ماشین آلات   ۲۲۸
بیمة تمام خطر کامپیوتر   ۲۲۹
بیمة عدم النفع ماشین آلات   ۲۳۱
مبلغ بیمه شده   ۲۳۳
بیمه فساد محصول در سردخانه ها   ۲۳۸
بخش سوم   ۲۴۲
بیمه محصولات کشاورزی   ۲۴۲
مقدمه   ۲۴۳
بخش چهارم   ۲۵۲
بیمه اتومبیل   ۲۵۲
بخش پنجم   ۲۹۱
بیمه های مسئولیت مدنی   ۲۹۱
مقدمه   ۲۹۲
بیمه مسئولیت مدنی   ۲۹۴
انواع بیمه مسئولیت مدنی   ۲۹۵
۴- بیمه هزینه های درمانی   ۲۹۷
۱۷- قرارداد بیمه جامع مسئولیت شخصی   ۳۱۸
مفهوم دارنده وسیله نقلیه   ۳۲۹
مفهوم شخص ثالث   ۳۳۰
شرط ایجاد مسئولیت   ۳۳۳
صندوق تأمین خسارت های بدنی   ۳۳۵
مقدار دیه قتل نفس:   ۳۴۰
نوع وسیله نقلیه   ۳۴۲
فصل سوم   ۳۴۵
بیمه زیان پولی   ۳۴۵
بخش اول   ۳۴۶
بیمه اعتبار   ۳۴۶
خرید و فروش کالا در سیستم های اعتباری   ۳۴۸
خطرهای بازرگانی   ۳۵۱
خطرهای غیربازرگانی   ۳۵۱
راه های حمایت از صادر کننده و مزایای بیمه اعتبار   ۳۵۳
عوامل مؤثر در ارزیابی ریسک اعتبار   ۳۵۴
بخش دوم   ۳۵۷
بیمه تضمین   ۳۵۷
تعریف عناوین   ۳۵۸
ضمانت نامه و شرایط تضمین   ۳۵۹
اساس حاکم بر ضمانت نامه ها   ۳۶۰
انواع ضمانت نامه ها   ۳۶۴
بخش سوم   ۳۶۸
بیمه عدم النفع   ۳۶۸
محل مورد بیمه   ۳۷۲
جبران زیان در بیمه عدم النفع   ۳۷۳
استثناآت در بیمه عدم النفع   ۳۷۵
حق بیمه   ۳۷۵
بخش چهارم   ۳۷۷
بیمه صداقت و امانت کارکنان   ۳۷۷
فصل چهارم   ۳۸۲
بیمه اتکایی   ۳۸۲
بخش اول   ۳۸۳
کلیات   ۳۸۳
کلیات   ۳۸۴
مفهوم بیمة اتکایی   ۳۸۶
بخش دوم   ۳۹۴
انواع قراردادهای بیمه اتکایی   ۳۹۴
سهم نگهداری   ۳۹۵
قرارداد اتکایی مازاد خسارت   ۴۰۵
فصل پنجم   ۴۰۹
بیمه اشخاص   ۴۰۹
بخش اول   ۴۱۰
کلیات   ۴۱۰
تعدد بیمه   ۴۱۷
بخش دوم   ۴۱۹
بیمة حوادث   ۴۱۹
حادثه و بیماری   ۴۲۲
انواع خطر   ۴۲۳
خصوصیات خطر   ۴۲۶
تشدید خطر   ۴۲۹
انواع حوادث انفرادی   ۴۳۰
شرایط دیگر بیمة سرنشینان:   ۴۳۴
بیمه های گروهی   ۴۳۵
بخش سوم   ۴۴۰
بیمه عمر   ۴۴۰
ویژگیها   ۴۴۲
انواع بیمه های عمر   ۴۴۴
خصوصیات بیمه عمر زمانی :   ۴۴۶
خصوصیات بیمة تمام عمر خطر فوت :   ۴۴۷
خصوصیات بیمة تمام عمر تأخیری :   ۴۴۷
ترکیبهای متعددی از انواع بیمه های عمر   ۴۵۰
ضمیمه   ۴۵۴
متن کامل قانون بیمه،‌ مصوب سال ۱۳۱۶   ۴۵۵
معاملات بیمه   ۴۵۵
فسخ وبطلان   ۴۵۷
مسئولیت بیمه‌گر   ۴۶۲
فهرست منابع   ۴۶۷

قیمت محصول : 30000 تومان

دانلود
برچسب

ساختار تشکیلاتی بیمه، نظام خدمات بیمه ای در ایران

ساختار تشکیلاتی بیمه، نظام خدمات بیمه ای در ایران

ساختار تشکیلاتی بیمه، نظام خدمات بیمه ای در ایران

ساختار تشکیلاتی بیمه، نظام خدمات بیمه ای در ایران

فرمت فایل : doc

حجم : 165

صفحات : 486

گروه : اقتصاد

توضیحات محصول :

ساختار تشکیلاتی بیمه، نظام خدمات بیمه ای در ایران

:: بخشهایی از متن ::

فصل اول
کلیات
بخش اول
بیمه های  اشیاء و مسئوولیت

 بیمة آتش سوزی

قدیمترین رشتة بیمه، رشتة بیمه باربری است در حالی که بیمة آتش سوزی، به تدریج از سدة هفدهم تا نوزدهم شناخته شده است آتش سوزی بزرگ لندن در سال 1666 زمانی به وقوع پیوست که وسایل اطفای حریق هنوز در مراحل ابتدایی بود و هیچگونه پوشش بیمة آتش سوزی درجامعه به چشم نمی خورد. نخستین ادارة آتش سوزی در انگلستان در سال 1680 تأسیس شد و متعاقب آن شرکت هند این هند در سال 1696 و ادارة آتش سوزی سان در سال 1710 پدید آمدند. سرانجام آتش سوزی بزرگ لندن باعث ایجاد شرکت بیمة هامبرگرجنرال شد که این شرکت و شرکت سان، دو شرکت بیمه‌ای هستند که هنوز وجود دارند و فعالیت می کنند. در نتیجة وقوع انقلاب صنعتی در سدة هجدهم که به پیدایش کارخانه‌ها، انبارها، کشتیها، ماشین آلات و غیره انجامید، شرکتهای بیمة آتش سوزی متعددی از جمله لویدز لندن تأسیس شدند.

حریق چیست؟

حریق عبارت است از احتراق شدید مواد سوختنی یا آتشی ناخواسته و از کنترل خارج شده که معمولاً با سرعت نور، دود و حرارت زیاد توأم است. احتراق عبارت است از ترکیب یک مادة سوختنی با اکسیژن دو حالت دارد: احتراق آرام ( مانند اکسیده شدن مس) و احتراق شدید ( که با حرارت دود، نور همراه است).

نحوة ایجاد حریق

 برای ایجاد حریق سه عامل مورد نیاز است:

1- مواد اشتعال پذیر ( جامدات، مایعات و گازها) که میزان مواد اشتعال پذیر در ایجاد حریق، نقش مهمی بازی می کند.

2- اکسیژن (هوا): محیط اطراف ما پر از مواد اشعال پذیر است. اکسیژن هوا نیز به اندازة کافی یافت می شود و برای آغاز آتش سوزی عامل دیگری نیز مورد نیاز است.

3- انرژی آتشزنه : این انرژی می تواند با افزایش دما تولید شود. انرژی مورد لزوم برای آغاز آتش سوزی می تواند بسیار کم و کوچک باشد و آتش سوزی براثر به وجود آمدن این انرژی به راحتی انجام می گیرد. موارد زیر، انرژی مورد لزوم برای آغاز آتش سوزی را فراهم می آورند:

- ایجاد آتشزنه به طور مستقیم (‌زدن کبریت)

- افزایش حرارت

- آتش سوزی خود به خود

- انفجار

- جرقة الکتریکی

- واکنش شیمیایی

- متمرکز کردن نور در یک نقطه با استفاده از عدسی

مثلث حریق

 برای اینکه حریقی اتفاق افتد، وجود سه عامل ضروری است: سوخت، حرارت و اکسیژن، که اینها را مثلث حریق می نامند. چنانچه یکی از این عوامل برداشته شود، حریق خود به خود از بین می رود. از بین بردن حرارت یا سرد کردن حریق معمولاً با آب انجام می شود که بسیار موثر و در عین حال کم خرج است و در مورد اطفای حریق جامدات، بهترین وسیله به شمار می آید.

برای از بین بردن سوخت باید آنرا از حریق جدا کرد. در خصوص جامدات سوختنی، بدین گونه عمل می کنیم که آنها را که هنوز شعله ور نشده اند، یا روی زمین پخش هستند، یا در ظروف درباز مشتعل، با کف شیمیایی یا فیزیکی که سراسر مایع را فرا گیرد، می پوشانیم به طوری که مانع رسیدن هوا یا اکسیژن به آن شویم. در حقیقت سوخت را از حریق جدا می کنیم و این خود طریقة دیگری از خاموش کردن است که بیشتر « خفه کردن» گویند.

...

بخش دوم

خطرهای اضافی

بیمة صاعقه

صاعقه طبق تعریف شرایط بیمة آتش سوزی مصوب مورخ 27/8/1366 شورای عالی بیمه، عبارت است از تخلیة بار الکتریکی بین دو ابر یا بین ابر و زمین که بر اثر القای دو بار مختلف به وجود می آید. به تعبیر دیگر صاعقه از به هم خوردن ابرهای رسانای الکتریستة مثبت و منفی به وجود می آید و به زمین منتقل می شود. منظور از بیمة خطر صاعقه، فقط خسارتهای وارده بر اثر آتش سوزی ناشی از صاعقه نست بلکه هدف خسارتهای مستقیم ناشی از صاعقه بدون تبدیل به آتش سوزی است. خسارتهای ناشی از صاعقه، یا مستقیم است یا غیر مستقیم.

خسارتهای مستقیم : این نوع خسارت ناشی از اثر دما یا انرژی صاعقه است که در هنگام فرود آمدن صاعقه به زمین ممکن است به ساختمانها و اموال وارد آید. اگر شیئی سرراه صاعقه قرار گیرد و اشتعال پذیر هم باشد احتمال دارد بر اثر دما، آتش سوزی تولید شود. صاعقه ممکن است در هنگام فرود آمدن به زمین بر اثر نیرویی که دارد موجب شکاف برداشتن یا ترک خوردن ساختمانها و دیوارها شود و شیشه ها را بشکند. اگر صاعقه در مسیر خود به اشیای نمدار برخورد کند رطوبت موجود در آن شی، به طور ناگهانی بخار می شود و تولید انفجار می کند.

 خسارت غیر مستقیم : این نوع خسارت ضرورتاً هنگام فرود آمدن صاعقه ایجاد نمی شود. خسارتهای غیر مستقیم ممکن است علتهای مختلف داشته باشد ولی نیتجة همة آنها یکسان است و آن خسارت و زیان وارده به دستگاههای الکتریکی است. در بیشتر مواقع، به طور ناگهانی بار زیاد الکتریکی تولید می شود و در دستگاههای الکتریکی اتصالی به وجود می آورد. این نوع خسارت چون مستقیماً از صاعقه ناشی نشده، دربیمة صاعقه جبران نمی شود. مورد دیگر تأثیر الکتریکی بر دستگاههاست. هرگاه ابرهایی که بر فراز سیمهای الکتریکی واقع در هوای آزاد در حرکت هستند بار مثبت داشته باشند باعث گردند که کلیة بار منفی سیمهای الکتریکی زیر ابرها جمع شوند و در نتیجه کلیة بار مثبت به طرف دیگر سیم حرکت کند که به نسبت مقدار بار مثبت موجود در ابرها همچنین فاصلة ابرها از زمین، در دستگاههای برقی تولید خسارتهای گوناگون می کند. برای مثال، عایقهای موتور را خراب می کند که تأمین بیمه‌ای در بیمة صاعقه ندارد.

خلاصه آنکه، خسارتهایی که بر اثر دما یا نیروی صاعقه وارد می شود، خسارتهای مستقیم تلقی می شوند و جزو تعهدات بیمه‌گر است ولی خسارتهایی که بر اثر انرژی الکتریکی حاصل از صاعقه وارد می شوند خسارتهای غیر مستقیم به حساب می آیند و پوشش بیمه‌ای در بیمة صاعقه ندارند.

بیمة انفجار

« انفجار، هر نوع آزاد شدن ناگهانی انرژی حاصل از انبساط گاز یا بخار است». در انفجار، آزاد شدن ناگهانی مقدار زیادی انرژی نقش مهمی ایفا می کند، یعنی در فاصلة زمانی کوتاه(4-6 ثانیه) انرژی زیادی رها می شود. انفجار دو نوع است، یکی انفجار شیمیایی و دیگری انفجار مخزنها.

انفجار شیمیایی : انفجار شیمیایی بر اثر فعل و انفعالات شیمیایی، در درون منبع رخ می دهد


[1] - « شرایط عمومی آتش سوزی» مورخ 27/8/1366، مصوب شورای عالی بیمه.

حدود پوشش بیمه‌ای

 خطر بیمه شده در بیمة شکست شیشه عبارت است از شکست شیشه های مذکور در بیمه نامه به استثنای خسارت ناشی از عمد یا قصور و غفلت بیمه‌گذار. در این نوع بیمه موارد تشدید خطر باید به اطلاع بیمه‌گر برسد و با صدرو الحاقیه مورد تأیید قرار گیرد و اگر حق بیمة اضافی تعلق می گیرد پرداخت شود. این موارد به شرح زیر است :

- تغییرات ساختمانی.

- تعمیرات اساسی و زدن داربست روی دیوار ساختمان یا در محوطة داخلی محل بیمه شده.

- تأسیس فروشگاه یا محل کار در مکانی که قبلاً بدون استفاده بوده است.

- نقاشی و تیره رنگ کردن شیشه ها.

- معیوب شدن چارچوب دور شیشه ( زنگ زدن پنجره های فلزی). در شرایط قرارداد بیمه توصیه های ایمنی به بیمه‌گذار داده می شود که باید اجرا کند.

-استفاده نکردن از دستگاههای حرارت زا یا آب گرم برای برطرف کردن بخار آب یخزدة روی شیشه

- برای حمل لامپهای چراغ باید حداقل فاصلة ایمنی رعایت شود.

شیشه های بیمه شده : تأمین بیمة شکست شیشه شامل استفاده از شیشه در موارد زیر است:

- شیشة ویترین و شیشة درها

- شیشه های خارجی ساختمان

- تابلو شرکتها

- نمای شیشه های ساختمان

- شیشه های داخلی محیط کار

-شیشه های ایمنی

- شیشه های چند لایه (عایق)

- آینه ها

- شیشه های نقاشی شده ( هنری)

- شیشه های مساجد و کلیساها

- شیشه های ادارات، منازل مسکونی، کارخانه ها

- شیشه های تگری

 خسارتهای قابل تأمین : بیمه‌گر متعهد جبران خسارت وارده بر اثر شکستن یا خورد شدن شیشه است. شکستن عبارت است از ترکی که کلیة ضخامت شیشه را در بر گرفته باشد بنابراین خراش برداشتن، خط خط شدن یا پریدن قطعة کوچکی از سطح آن جزو پوشش بیمه نیست.

استثناآت : خسارتهای زیر جزو تعهدات بیمه‌گر شکست شیشه نیست مگر آنکه توافق خاصی بین بیمه‌گر و بیمه‌گذار در مورد آنها شده باشد:

- جنگ، شورش، جنگ داخلی، زلزله، انرژی هسته ای و مواد رادیو اکتیو.

- آتش سوزی، انفجار، صاعقه، عملیات آتش نشانی و نجات، همچنین رنگ کردن شیشه با رنگهایی که نور از آنها عبور نمی کند.

- خسارت ناشی از تغییر محل شیشة بیمه شده.

- شیشه های بیمه شده در محل نصب آنها تأمین بیمه‌ای دارد و غالباً ثابت هم هستند ولی خسارت شیشه های متحرک مانند ویترینها و آینه ها در منازل در صورتی که در داخل محل بیمه شده وارد گردد جبران می شود.

نحوة پرداخت خسارت : در بیمة شکست شیشه بیمه‌گر می تواند به دو طریق خسارت وارده را جبران کند:

1- شیشه یا شیشه های خسارت دیده را تعویض کند.

2- خسارت را به وجه نقد بپردازد.

در هنگام تعویض شیشه، بیمه‌گر باید شیشة شکسته را با شیشه ای از همان نوع یا نوع مشابه تعویض کند.

استهلاک در بیمة شکست شیشه مفهوم ندارد. اگر خسارت، نقدی پرداخت شود بیمه‌گر می تواند شیشه های شکسته را به منزلة بازیافتی تصاحب کند یا مبلغی متناسب از خسارت کسر کند و آنها را برای بیمه‌گذار باقی بگذارد. هرگاه در موقع تأدیة خسارت معلوم شود که مبلغ بیمه شده در قرارداد کمتر از ارزش حقیقی شیشه است اختلاف میان ارزش تهیة مجدد و مبلغ بیمه شده به عهدة بیمه‌گذار است ( استفاده از مادة 10 قانون بیمه)، ارزش جایگزینی شیشه عبارت است از قیمت شیشه + هزینة بسته بندی + هزینة حمل+ هزینة نصب. در صورتی که برای هر متر مربع شیشه مبلغ معینی به عنوان مبلغ بیمه شده توافق شده باشد این مبلغ حداکثر تعهد بیمه‌گر در هنگام پرداخت خسارت خواهد بود. حق بیمه در بیمة شکست  شیشه برای شیشه هایی که دارای ارزش بیمه شدة ثابتی هستند به صورت درصد یا در هزار از مبلغ بیمه شده است ولی در اکثر موارد، ارزش جایگزینی ملاک محاسبة حق بیمه و خسارت است.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

فصل اول   ۰
کلیات   ۰
بخش اول   ۱
بیمه های  اشیاء و مسئوولیت   ۱
بیمة آتش سوزی   ۲
حریق چیست؟   ۲
نحوة ایجاد حریق   ۳
تعریف آتش سوزی   ۶
قرارداد بیمة آتش سوزی   ۶
اصول قرارداد بیمة‌ آتش سوزی   ۷
نفع بیمه پذیر   ۸
نحوة ارزیابی خسارت در بیمة آتش سوزی   ۱۲
محاسبة ارزش واقعی اموال بیمه شده   ۱۳
ساختمان   ۱۴
ماشین آلات کارخانه ها   ۱۵
وسایل و لوازم خانگی   ۱۵
موجودی تولید کنندگان   ۱۶
محصولات کشاورزی   ۱۷
ماشین آلات کشاورزی   ۱۷
کامپیوتر ( نرم افزار و سخت افزار)   ۱۷
انبارها   ۱۸
بیمة آتش سوزی به ارزش قرارداد   ۲۳
مبلغ و ارزش مورد بیمه   ۲۵
شرایط بیمه نامه های اظهار نامه ای   ۲۷
محل مورد بیمه   ۳۰
مبنای محاسبة حق بیمه   ۳۱
بیمه نامه براساس فرست لاس ( اولین خسارت یا اولین آتش سوزی)   ۳۲
PML و  EML   ۳۴
مدت بیمه   ۳۹
بیمه به قیمت بیش از ارزش حقیقی مورد بیمه ( بیمة مضاعف)   ۴۲
پیشنهاد بیمه نامه   ۴۳
عناصر تشکیل دهندة فرم پیشنهاد   ۴۳
نماینده :   ۴۳
پیشنهاد دهنده :   ۴۴
بیمة تمام خطر   ۴۹
بیمة تمام خطر صنعتی   ۵۰
بخش دوم   ۵۲
خطرهای اضافی   ۵۲
بیمة صاعقه   ۵۳
بیمه نامة دریایی   ۸۵
خطر یا ریسک   ۸۸
مشخصات خطر :   ۸۸
اشخاص ذی نفع در قرارداد بیمة حمل و نقل   ۹۴
ذی نفع سند بیمه   ۹۵
نفع بیمه پذیر در بیمة دریایی   ۹۶
قرارداد بیمة حمل و نقل کالا   ۱۰۵
بخش اول   ۱۸۱
بیمة هواپیما   ۱۸۱
قانون بیمة هواپیمایی   ۱۸۵
مسئولیت قانونی خطوط هواپیمایی   ۱۸۵
اشخاص ثالث   ۱۸۷
مسئولیت سازمانها   ۱۸۷
انواع بیمة هواپیما   ۱۸۷
بخش دوم   ۱۹۴
بیمة مهندسی   ۱۹۴
بیمة تما خطر مقاطعه کاران   ۱۹۸
مدت بیمه   ۲۰۲
سرمایة بیمه شده   ۲۰۳
اطلاعات مورد نیاز برای ارزیابی ریسک   ۲۰۴
تعیین نرخ   ۲۰۵
بیمة تمام خطر نصب    ۲۰۷
نوع ماشین و طرحهای مشمول بیمه   ۲۰۹
استثناآت بیمة تمام خطر نصب   ۲۱۲
ویژگیهای بیمة تمام خطر نصب   ۲۱۳
سرمایة بیمه شده   ۲۱۵
حق بیمه   ۲۱۷
حدود پوشش بیمه‌ای   ۲۲۳
خسارت در بیمة شکست ماشین آلات   ۲۲۸
بیمة تمام خطر کامپیوتر   ۲۲۹
بیمة عدم النفع ماشین آلات   ۲۳۱
مبلغ بیمه شده   ۲۳۳
بیمه فساد محصول در سردخانه ها   ۲۳۸
بخش سوم   ۲۴۲
بیمه محصولات کشاورزی   ۲۴۲
مقدمه   ۲۴۳
بخش چهارم   ۲۵۲
بیمه اتومبیل   ۲۵۲
بخش پنجم   ۲۹۱
بیمه های مسئولیت مدنی   ۲۹۱
مقدمه   ۲۹۲
بیمه مسئولیت مدنی   ۲۹۴
انواع بیمه مسئولیت مدنی   ۲۹۵
۴- بیمه هزینه های درمانی   ۲۹۷
۱۷- قرارداد بیمه جامع مسئولیت شخصی   ۳۱۸
مفهوم دارنده وسیله نقلیه   ۳۲۹
مفهوم شخص ثالث   ۳۳۰
شرط ایجاد مسئولیت   ۳۳۳
صندوق تأمین خسارت های بدنی   ۳۳۵
مقدار دیه قتل نفس:   ۳۴۰
نوع وسیله نقلیه   ۳۴۲
فصل سوم   ۳۴۵
بیمه زیان پولی   ۳۴۵
بخش اول   ۳۴۶
بیمه اعتبار   ۳۴۶
خرید و فروش کالا در سیستم های اعتباری   ۳۴۸
خطرهای بازرگانی   ۳۵۱
خطرهای غیربازرگانی   ۳۵۱
راه های حمایت از صادر کننده و مزایای بیمه اعتبار   ۳۵۳
عوامل مؤثر در ارزیابی ریسک اعتبار   ۳۵۴
بخش دوم   ۳۵۷
بیمه تضمین   ۳۵۷
تعریف عناوین   ۳۵۸
ضمانت نامه و شرایط تضمین   ۳۵۹
اساس حاکم بر ضمانت نامه ها   ۳۶۰
انواع ضمانت نامه ها   ۳۶۴
بخش سوم   ۳۶۸
بیمه عدم النفع   ۳۶۸
محل مورد بیمه   ۳۷۲
جبران زیان در بیمه عدم النفع   ۳۷۳
استثناآت در بیمه عدم النفع   ۳۷۵
حق بیمه   ۳۷۵
بخش چهارم   ۳۷۷
بیمه صداقت و امانت کارکنان   ۳۷۷
فصل چهارم   ۳۸۲
بیمه اتکایی   ۳۸۲
بخش اول   ۳۸۳
کلیات   ۳۸۳
کلیات   ۳۸۴
مفهوم بیمة اتکایی   ۳۸۶
بخش دوم   ۳۹۴
انواع قراردادهای بیمه اتکایی   ۳۹۴
سهم نگهداری   ۳۹۵
قرارداد اتکایی مازاد خسارت   ۴۰۵
فصل پنجم   ۴۰۹
بیمه اشخاص   ۴۰۹
بخش اول   ۴۱۰
کلیات   ۴۱۰
تعدد بیمه   ۴۱۷
بخش دوم   ۴۱۹
بیمة حوادث   ۴۱۹
حادثه و بیماری   ۴۲۲
انواع خطر   ۴۲۳
خصوصیات خطر   ۴۲۶
تشدید خطر   ۴۲۹
انواع حوادث انفرادی   ۴۳۰
شرایط دیگر بیمة سرنشینان:   ۴۳۴
بیمه های گروهی   ۴۳۵
بخش سوم   ۴۴۰
بیمه عمر   ۴۴۰
ویژگیها   ۴۴۲
انواع بیمه های عمر   ۴۴۴
خصوصیات بیمه عمر زمانی :   ۴۴۶
خصوصیات بیمة تمام عمر خطر فوت :   ۴۴۷
خصوصیات بیمة تمام عمر تأخیری :   ۴۴۷
ترکیبهای متعددی از انواع بیمه های عمر   ۴۵۰
ضمیمه   ۴۵۴
متن کامل قانون بیمه،‌ مصوب سال ۱۳۱۶   ۴۵۵
معاملات بیمه   ۴۵۵
فسخ وبطلان   ۴۵۷
مسئولیت بیمه‌گر   ۴۶۲
فهرست منابع   ۴۶۷

قیمت محصول : 30000 تومان

دانلود
برچسب

ساختار تشکیلاتی بیمه، نظام خدمات بیمه ای در ایران

ترجمه مقاله شرکت های بهینه سازی واقعی در غرب براساس زمان انتقال و قیمت گذاری انرژی و خدمات جانبی

ترجمه مقاله شرکت های بهینه سازی واقعی در غرب براساس زمان انتقال و قیمت گذاری انرژی و خدمات جانبی

ترجمه مقاله شرکت های بهینه سازی واقعی در غرب براساس زمان انتقال و قیمت گذاری انرژی و خدمات جانبی

فرمت فایل : doc

حجم : 1340

صفحات : 18

گروه : پژوهش

توضیحات محصول :

ترجمه مقاله شرکت های بهینه سازی واقعی در غرب براساس زمان انتقال و قیمت گذاری انرژی و خدمات جانبی

چکیده:

طراحی زمان واقعی در بازار غرب برای انر؟ژی و خدمات شرکت ها بهینه سازی شده است که در این مقاله به صورت گزارش ارائه می شود. مولفه های کلیدی از بازار در زمان واقعی در غرب براساس تعهد قابل اطمینان و انتقال مدیریت امنیت و وزمان واقعی انتقال و قیمت گذاری می باشد. در قرمول RTSCED برای زمان واقعی  انتقال و قیمت گذاری بازار ارائه شده است. و مثالهای عددی شامل ویژگی های اصلی بازار در زمان واقعی است.

کلمات کلیدی:زمان واقعی انتقال و قیمت گذاری،LMP،انرژی و خدمات جانبی شرکت بهینه سازی،قابلیت اطمینان،منحنی تقاضا رزرو شده.

1-مقدمه:

به عنوان پاراتور منطقه ای انتقال،ر غرب ISO مسئول عملیات شبکه ای قابل اعتماد در خدمت نیازهای مصرف کنندگان انرژی الکتریکی در 15 ایالت آمریکا و کانادا می باشد و پیک بار 110000مگاوات می باشد. در آن بازار انرژی،براساس پیشنهاد انرژی و امنیت محدود در پخش بار اقتصادی درعملیات در زمان واقعی با استفاده از تعیین دستورالعمل پایه ای بوده  که مورد نیاز در خارج از بازار انرژی و در قالب برنامه ریزی خدمات فرعی می باشد. در تقارن با یک روز زودتر،زمان واقعی مبنای قیمت نهایی(LMP) است که هر پنج دقیقه ثبت می شود و سپس با استفاده از یک الگوریتم قیمت گذاری می شود. براساس ایندلایل در بحث، برق غرب براسسا طراحی ISO در بازار به تازگی پیشرفتهایی را شامل خدمات جانبی عامل ذخیره را ارائه نموده است که در آن همکاری با بهینه سازی  انرژی در یک روز جلوتر(DA) انجام می شود که در زمان واقعی (RT) در بازار است. دونوع از خدمات جانبی در بهینه سازی یکپارچه طراحی در شرکت در بازار وجود دارد که شامل مقررات (REG) است که با استفاده از تعادل بار  و بحظه به لحظه در زمان واقعی احتمال ذخیره (CR) است که می تواند با نام ارائه انرژی برای مدیریت  جریان بوده  و تقاضا را در شبکه مدیریت می کند که اگر یک ژنراتور از خط خارج شود و یا در خط وارد شود آنها ار مدیریت کند. شرکت  بهینه سازی انرژی در غرب با iso جهت عملیاتی کردن در 6ژانویه 2009 برنامه ریزی شد. با مقدمه ای از بهینه سازی انرژی و بازار ،غرب قادر خواهد بود که انتقال ذخایر را داشته و مقررات به شیوه ای مناسب با انرژی بهینه سازی شود.  در این چهارچوب شرکت بهینه سازی شده، بخش های مقرراتی  به صرفه اجازهخواهد داد که برنامه ریزی در بازار انرژی برای ذخایر جهت تامین  نیازهای انرژی بهینه انجام شود. در حالی که تغییر ذخایر عامل مورد نیاز کمتر مقرون به صرفه بوده و هنوز هم حفظ قابلیت اطمینان را دارد. این به طور کلی هزینه ها را برای منطقه غرب میانه کاهش می دهد. برای اطمینان از اینکه مقررات به درستی ارائه شده و ذخایر احتمال ازدست دادن بزرگترین منابع در زمان تحویل در هر مکان بوده است،مناطق ذخیره مکان در حال تاسیس با حداقل REG مورد نیاز بوده و با حداقل CR مورد نیاز ممکن را تعریف می کند.

قیمت محصول : 20000 تومان

دانلود
برچسب

ترجمه مقاله شرکت های بهینه سازی واقعی در غرب براساس زمان انتقال و قیمت گذاری انرژی و خدمات جانبی

مبانی نظری پایان نامه ارشد در مورد مدل کیفیت خدمات سروکوال

مبانی نظری پایان نامه ارشد در مورد مدل کیفیت خدمات سروکوال

مبانی نظری پایان نامه ارشد در مورد مدل کیفیت خدمات سروکوال

فرمت فایل : doc

حجم : 218

صفحات : 54

گروه : مبانی و پیشینه نظری

توضیحات محصول :

مبانی نظری پایان نامه ارشد در مورد مدل کیفیت خدمات سروکوال

 

در 54  صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

 

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

 

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع مدل کیفیت خدمات سروکوال

 

بخش اول: کیفیت

2-1-تعریف کیفیت:

کیفیت هیچ معنا و مفهومی به جز آنچه مشتری واقعا می خواهد ندارد.یعنی محصول اگربا خواست و نیازهای مشتری انطباق داشته باشد با کیفیت است.این واژه دارای معانی مختلفی است و از جنبه های مختلف قابل تعریف و بررسی است .

ذیلا به چند تعریف از کیفیت از منظرمشتری اشاره میشود:

کیفیت عبارت است از آماده بودن خدمت یا کالا برای استفاده کننده که خود نیازمند کیفیت طراحی، انطباق، در دسترس بودن و مناسب بودن مکان ارائه خدمت است.

کیفیت هیچ معنا و مفهومی بجز هر آنچه که مشتری واقعا می خواهد ،ندارد . به عبارت دیگر یک محصول زمانی با کیفیت است که با خواسته ها ونیازهای مشتری انطباق داشته باشد.کیفیت باید به عنوان انطباق محصول با نیاز مشتری تعریف شود.

 سازمان استاندارد های بین المللی کیفیت را اینگونه تعریف میکند :

تمامیت ویژگیها و خصوصیات محصول یا خدمت که توانایی برآورده کردن نیازهای مشتری را دارد.

   به بیان سازمان ملی به رهوری سنگاپور کیفیت مجموعه ای از خصوصیات و مشخصات یک کالا یا خدمت است که احتیاجات و رضایت مصرف کننده را تامین می کند.

 کیفیت مفهوم و سیعی است که تمام بخشهای سازمان نسبت به آن متعهد هستند و هدف آن افزایش کارائی کل مجموعه است بطوریکه مانع پدید آمدن عوامل مخل کیفیت می شود و هدف نهایی آن مطابقت کامل با مشخصات مورد نیاز مشتری با حداقل هزینه برای سازمان است که منجر به افزایش رضایت می شود ( دمینگ و فین باون).

 کیفیت ادراک شده عبارتست از قضاوت مشتری درباره برتری یامزیت کلی یک شئ . کیفیت ادراک شده شکلی از نگرش است که با رضایت مرتبط است لیکن با آن یکی نیست و از مقایسه انتظارات با ادراکات از عملکرد ، نتیجه می شود .

کیفیت به آن دسته از ویژگی ها وخصوصیات محصول یا خدمت اشاره می نماید که بر قابلیت ایجاد رضایت در مشتری تاثیرگذار هستند.

2-1-1مروری بر تاریخچه کیفیت:

2-1-2-تاریخچه کیفیت

درسال۱۹۲۴ شوهارت مطا لعه کنترل کیفیت آماری SQCرا آغاز نمود در سال ۱۹۵۰دکتر دمینگ با آشنایی با روش SQC مهندسان ومدیران ارشد اجرایی سازمانهای بزرگ ژاپنی را آموزش داد. در سال ۱۹۶۰اولین دوایر کنترل کیفیت به منظور بهبود کیفیت ایجاد شدند دردهه ۱۹۸۰مفهوم مدیریت کیفیت جامع منتشر شد سرانجام در دهه ۱۹۹۰ISO۹۰۰۰و ISO۹۰۰۰عنوان مدل جهانی و استانداردجهانی برای سیستم کیفیت شناخته شدند. (جعفری و دیگران، 1379)

مدیریت کیفیت فراگیر،ابتدا در عملیات تولید تکراری بکار گرفته شد. مشکلات زیادی در توسعه و تسری این مفاهیم و ابزار به دیگر اهداف داشت بعضی از سئوالات که آیا کیفیت در تمام کارهای تجاری (کسب و پیشه )که خروجی های آنها اطلاعات و خدمات حرفه ای است بجای تولید ملموس قابلیت کاربرد دارد و براساس اصول شناخته شده دکتر دیمینگ : یعنی تمرکز به کنترل کیفیت آماری یک فرضیه و متدولوژی ساخته و آزمایش شده است. (جعفری و دیگران، 1379).

▪ این اصول بشرح زیر دارای سه اصل اساسی است.

۱. تمرکز بر توجه سازمان بر درک و جوابگویی به نیازهای مشتری یکی از سه اصل اساسی است. رو در رویی با مشتریان(داخلی وخارجی) برای درک سطح انتظارات یا پیش بینی انتظارات آینده، فرایند طراحی شده ای ارائه خواهد کرد تا کوشش های کسب و پیشه را به مشتری گره بزند و یک چهارچوبی پیشنهاد می شود تا به کمک آن به تعریف شاخص و معیاری در مقابل انتظارات پایه ای مشتریان داخلی و خارجی برای خدمات کیفی باشد.  (جعفری و دیگران، 1379)

2.بهبود مستمر (دائمی) همه محصولات و خدمات و فرایندها بصورت سیستماتیک دومین اصل اساسی است؛ بکارگیری موفقیت آمیز چرخه دمی دگ(PCDA) و کایزن همراه با شناخت هر فرایند بطور جامع و اندازه گیری کارائی آن و سپس ساخت اصول قابل درک و پیاده کردن حد و حدود برای آن با بکارگیری در عملیات تولیدی شروع می شود. ابزار کیفیتی پایه را می توان اکنون به همه کارها که شامل سیستم های اطلاعاتی، بازاریابی، مالی، حمل و نقل، مراقبتهای بهداشتی، آموزش، سازماندهی، مهندسی، تحقیق و توسعه وغیره می شود ،تسری داد.

۳.مشارکت فراگیر همه مشترکین اصل اساسی سوم است نقش رهبری و حمایت مدیریت عالی و چگونگی استفاده از سیستم برای عموم، تشویق و تواناسازی در رهبری را شناسایی می کند، مثالهایی در چگونگی نظام دادن کامل و مشارکت عرضه کنندگان و اندازه گیری پیشرفت اهداف آنها فراهم می شود و توجه به کارکنان و درگیر نمودن تمام اعضاء سازمانی و جلب حمایت آنها در فرایندها و تصمیم گیری ها وتولیدخدمات ومحصولات است کیفیت براساس سینرژی تمام کارکنان است نه نمایندگان آنها, بنابراین به مطالعه موردی کیفیت درسه کشور آمریکا ، تایوان و ایران با توجه به اصول سه گانه فوق می پردازیم.(جعفری ودیگران۱۳۷۹)

2-1-2-1-مدیریت کیفیت فراگیر در آمریکا:

در طی چند سال گذشته، کشور آمریکا در بازار جهانی با رقابت شدیدی روبرو بوده است. از یک طرف کشورهای اتحادیه اروپایی و از طرف دیگر کشورهای جنوب شرقی آسیا و جدیداً کشور چین از رقبای عمده ایالات متحده آمریکا در عرضه تولیدات و تجارت و اقتصاد هستند و انقلاب بین المللی در کیفیت و بهره وری، فشار سنگینی را به اقتصاد آمریکا وارد نموده است.

نقطه نظرات دمینگ آمریکایی جان تازه ای به حیات اقتصادی ژاپن در دهه ۱۹۴۰ تا ۱۹۵۰ بخشید. آمریکائیان بطور شتابزده ای دریافتند که از قافله کیفیت عقب مانده اند. بنابراین با گسیل داشتن کارشنان خود با ژاپن و ورود مشاوران ژاپنی به آمریکا نشان دهنده این امر بود که در دهه ۱۹۸۰ آمریکا شعار ملی خود را در سطح کشور شکار کیفیت بود. آمریکائیان توانستند نسخه مدیریت کیفیت فراگیر آمریکایی را با استفاده از دستاوردهای جدید مدیریت کیفیت فراگیر ژاپن به روز کنند و تا حدی از عقب ماندگی خود در کیفیت نسبت به ژاپن بکاهند.  (جعفری و دیگران، 1379)

2-1-2-2-کاربرد مدیریت کیفیت در تایوان:

درمطالعه ای از ۵۰۰ شرکت عالی کشور تایوان, باتوجه به اینکه بطور مداوم،کشورهای منطقه اقیانوس آرام (جنوب شرقی آسیا)از رکود اقتصادی بدلیل بحران های مالی زیان دیده بودند. برعکس کشور تایوان، البته جدا از رقبای منطقه ایش توانسته است این بحران ها را به فرصت تبدیل کند. در کنار عوامل مالی که توسط اقتصاددانان بحث می شود. مدیریت کیفیت هم باید بعنوان عامل عمده ای در این بهبود نگریسته شود این تحقیق چگونگی بکارگیری موضوعات کیفیت مخصوصاً مدیریت کیفیت جامع در دهه گذشته در صنعت تایوان را بررسی می کند پرسشنامه هایی برای جمع اطلاعات از ۵۰۰ شرکت عالی تایوان طراحی شده اند. تجزیه و تحلیل آماری برای ارزیابی اثرات مدیریت کیفیت جامع و همچنین پیشنهاداتی برای بهبود ارائه می کند. دراین بررسی نرخ پاسخ گویی به تحقیق ۲۵% بود (از ۳۰۰ پرسشنامه ۷۵ پرسشنامه). دو پرسشنامه بدلیل اینکه بدلیل نامناسب بودن جوابها معتبر نبودند البته، نهایتاً ۷۳ پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.در میان ۷۳ شرکتی، که بطور معتبر به پرسشنامه ها پاسخ داده بودند ۳۹ شرکت از آنها قبلاًَ ازمدیریت کیفیت جامع استفاده کرده بودند. این مطالعه بیان می کند که بیشتر از نصف شرکتها بطور عادی خود را با روش مدیریت کیفیت جامع برای بهبود عملکردشان در کیفیت سازگارکرده اند. البته ۱۵ شرکت از ۳۴ شرکت هنوز استفاده نکرده اند, نشان داده اند که آن شرکتها بامدیریت کیفیت جامع درآینده نزدیکی سازگار خواهند شد.به این باوردست یافته اند که مدیریت کیفیت جامعآنها را بهبود عالی در کیفیت و سهم بازار رهنمون می سازد. از آنجائیکه زمان کاربردمدیریت کیفیت جامع برای شرکتهایی که ازمدیریت کیفیت جامع استفاده کرده اند۱۸%از ۱۰ سال بیشتر و ۳۳% بین ۵ سال تا ۱۰ سال و ۳۶% از ۱ سال تا ۵ سال و ۱۳% کمتر از ۱سال است. (شینگ هانگ: دانشگاه تامکانگ، تایپه، تایوان)

بعضی از ایده های فلسفه مدیریت کیفیت جامع را برای آزمون موضوعاتی در مورد درک ازمدیریت کیفیت جامع ارائه شده است (در قسمت پرسشنامه) نتایج دلگرم کننده هستند ،از آنجا که بعضی از شرکتهای پاسخگو بخوبی و بطور نوید بخشی این قسمت را جواب دادند در حدود ۸۵%از شرکتهای پاسخگو با شاخص سه اصل مدیریت کیفیت جامع آشنا هستند.  (جعفری و دیگران، 1379)

 

قیمت محصول : 18000 تومان

دانلود
برچسب

مبانی نظری پایان نامه ارشد در مورد مدل کیفیت خدمات سروکوال

پایان نامه بررسی کیفیت خدمات دوسویه بین تولیدکننده و تأمین کننده در شرکت روغن نباتی نرگس شیراز

پایان نامه بررسی کیفیت خدمات دوسویه بین تولیدکننده و تأمین کننده در شرکت روغن نباتی نرگس شیراز

پایان نامه بررسی کیفیت خدمات دوسویه بین تولیدکننده و تأمین کننده در شرکت روغن نباتی نرگس شیراز

فرمت فایل : doc

حجم : 1004

صفحات : 175

گروه : مدیریت

توضیحات محصول :

پایان نامه بررسی کیفیت خدمات دوسویه بین تولیدکننده و تأمین کننده در شرکت روغن نباتی نرگس شیراز

چکیده

هدف از این پژوهش، بررسی کیفیت خدمات دو سویه بین تولیدکننده و تأمین­کنندگان در شرکت­ روغن نباتی نرگس شیراز است. از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیتی پیمایشی- تحلیلی است. برای دستیابی به هدف پژوهش، شرکت روغن نباتی نرگس شیراز و تأمین­کنندگان آن برای جامعه­آماری انتخاب شدند. نمونه آماری در این پژوهش، شامل: 10 مورد از تأمین­کنندگان شرکت روغن نباتی و 60 نفر از مدیران (30 نفر از مدیران و کارشناسان خرید شرکت روغن نباتی نرگس شیراز و 30 نفر از مدیران و کارشناسان فروش تأمین­کنندگان) می­باشند. برای جمع­آوری اطلاعات از ابزار پرسش­نامه استفاده شده است. پس از شناسایی متغیرهای اولیه شکاف­های کیفیت خدمات با استفاده از آزمون t تک نمونه­ای، متغیرهای مهم، انتخاب شدند و سپس به آزمودن فرضیه­های پژوهش، در مدل شکاف مستقیم و معکوس پرداخته شد. نتایج نشان داد در مدل شکاف مستقیم، شکاف میان عملکرد مورد انتظار تولیدکننده و عملکرد دریافتی آن، شکاف میان عملکرد مورد انتظار تولیدکننده و استنباط مدیران تأمین­کننده از انتظارات تولیدکننده و شکاف میان عملکرد واقعی تأمین­کننده و عملکرد دریافتی تولیدکننده معنادار و در مدل شکاف معکوس تنها شکاف میان عملکرد مورد انتظار تأمین­کننده و عملکرد دریافتی آن معنادار شدند. پس از اولویت­بندی متغیرها درون شکاف­ها با استفاده از روش­ آنتروپی شانون به تعیین روابط میان شکاف­ها با استفاده از معادلات تفسیری- ساختاری پرداخته شده است.

کلمات کلیدی: کیفیت خدمات، زنجیره تأمین، معادلات ساختاری تفسیری، تولیدکننده، تأمین­ کننده

مقدمه

برای چندین دهه، کیفیت خدمات یک حوزه اصلی جذاب بوده است. رابطه کیفیت خدمات با عملکرد کسب و کار، کاهش هزینه، رضایت مشتریان، وفاداری مشتریان و سودآوری اثبات شده است (علی­محمدلو و همکاران، 1389: 24). اگر چه کیفیت خدمات در گذشته توسط محققین زیادی از دیدگاه مختلف بررسی شده است، بیشتر این مطالعات بر روی سازمان­های خدماتی تأکید داشتند و به زنجیره تأمین توجهی نداشتند. نیکس نشان داد که یک توافق عمومی در مورد اهمیت کیفیت خدمات در زنجیره تأمین وجود دارد، ولی این موضوع کمتر مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است (علی­محمدلو و همکاران، 1389: 25). ست و همکاران[1] بیان می­کنند که نیاز است تا مطالعاتی عمیق­تر و جامع­تر در تمام عملیات­های مرتبط با تحویل کالا و خدمات صورت بگیرد (ست و همکاران، 2006: 571).


[1]- Seth, et al

قسمتی از متن

در دنیای امروزی، بقا برای شرکت¬هایی که جدا از تأمین¬کنندگان و دیگر شرکای تجاری فعالیت می¬کنند، مشکل است. از آنجایی که شرکت روغن نباتی شیراز همواره به دنبال کسب هر چه بیشتر رضایت و وفاداری مشتریان و ارائه با کیفیت¬تر و ارزان¬تر محصولات و خدمات خود به مشتریان می¬باشد. مدیران شرکت به این نتیجه رسیدند که به تنهایی نمی¬توانند از عهده این امر برآیند. بنابراین باید بر پایه یک اصل مشارکت با بهترین سازمان¬ها در صنعت مربوطه و در قالب یک زنجیره تأمین همکاری نمایند. در زنجیره تأمین همان¬گونه که تولیدکننده از تأمین¬کننده انتظار دارد، تأمین¬کننده نیز از تولیدکننده انتظاراتی دارد و آنچه که بهبود عملکرد زنجیره تأمین را به دنبال خواهد داشت. شناخت انتظارات عناصر زنجیره تأمین و کوشش برای تأمین آن است که در این صورت، هدف اصلی زنجیره تأمین که رضایت مشتری نهایی است را به دنبال خواهد داشت.

کیفیت خدمات: کامل­ترین تعریف از کیفیت خدمات از سوی پاراسورامان و همکارانش ارائه شده است: «کیفیت خدمات شکلی از نگرش مرتبط با رضایت اما نه معادل با آن است که از مقایسه میان انتظارات مشتری از خدمات و عملکرد خدمات به دست می­آید» (عطافر و شفیعی، 1385: 3).

زنجیره تأمین: زنجیره تأمین، شبکه­ای از تسهیلات و مراکز توزیع است که وظایف تهیه و تدارک مواد خام، تبدیل آن به محصولات نهایی و واسطه­ای و توزیع محصولات نهایی به مشتریان را انجام می­دهد. زنجیره تأمین در سازمان­های تولیدی و خدماتی وجود دارند. پیچیدگی زنجیره ممکن است از صنعتی به صنعت دیگر و از شرکتی به شرکت دیگر به شدت تغییر کند (فیض آبادی، 1382: 47).

تحلیل شکاف: دارای مؤلفه­های استاندارد شده­ای است که برای اندازه­گیری انتظارات و ادراکات مشتریان درباره کیفیت خدمات به کار می­رود. 

در نگرش سنتی، کیفیت محصولات در پرتو ویژگی¬ها و صفات فیزیکی آن از قبیل استحکام و قابل اعتمادبودن ارزیابی می¬شود. ولی امروزه بسیاری از شرکت¬ها مفهوم کیفیت را مورد بررسی مجدد قرار داده¬اند. این شرکت¬ها متوجه شده¬اند که مطلوب¬ترین و موفق¬ترین محصول در جهان اگر نیازها، خواسته¬ها و انتظارات مشتریان را برآورده نکند، ایده ال محسوب نمی¬شود. مشتریان به ما کمک می¬کنند تا مناسب¬بودن را شناسایی کنیم و تنها کاری که ما باید انجام دهیم این است که از آن¬ها نظرخواهی کنیم. تعریف کیفیت در چارچوب این مفاهیم چنین است: "درجه¬ای که یک محصول یا خدمت با انتظارات مشتری و مشخصات ارائه شده تطبیق دارد" (روستا، 1384: 248).

فهرست مطالب

عنوان                               صفحه

فصل اول. 1

کلیات.. 2

1-1- مقدمه. 2

1-2- مسئله تحقیق.. 3

1-3- اهمیت تحقیق.. 5

1-4- اهداف تحقیق.. 6

1-5- سؤال­های تحقیق.. 7

1-6- محدودیت­های تحقیق.. 7

1-7-کلمات کلیدی تحقیق.. 8

فصل دوم. 9

ادبیات و پیشینه پژوهش... 10

2-1- مقدمه. 10

2-2- کیفیت خدمات.. 10

2-2-1- تعریف کیفیت.. 10

2-2-2- تعریف خدمت.. 13

2-2-3- کیفیت خدمات.. 16

2-2-4- مدل شکاف کیفیت خدمات.. 17

2-2-5- شکاف­های کیفیت خدمات.. 19

2-2-6- مدل­های سنجش کیفیت خدمات.. 22

2-2-6-1- مدل سروپروف.. 22

2-2-6-2- روش تجزیه و تحلیل اهمیت- عملکرد. 23

2-2-6-3- مدل ادراکات- انتظارات- اهمیت.. 23

2-2-6-4- مدل سروکوال. 24

2-3- زنجیره تأمین.. 25

2-3-1- تعریف زنجیره تأمین.. 26

2-3-2- مدیریت زنجیره تأمین.. 28

2-3-2-1- تاریخچه پیدایش مدیریت زنجیره تأمین.. 28

2-3-2-2- مفهوم مدیریت زنجیره تأمین.. 29

2-3-2-3- مؤلفه­های مدیریت زنجیره تأمین.. 30

2-3-2-4- عناصر مدیریت زنجیره تأمین.. 33

2-3- کیفیت خدمات در زنجیره تأمین.. 35

2-4- پیشینه تجربی.. 36

2-4-1- پیشینه تجربی کیفیت خدمات در زنجیره تأمین خارج از ایران. 36

2-4-2- پیشینه تجربی کیفیت خدمات در زنجیره تأمین در ایران. 40

2-5- متغیرهای اولیه کیفیت خدمات در زنجیره تأمین.. 44

فصل سوم. 47

روش تحقیق.. 48

3-1- مقدمه. 48

3-2- روش تحقیق.. 48

3-3- مدل نظری تحقیق.. 49

3-3-1- مدل تحقیق.. 50

3-4- فرضیه­های تحقیق.. 52

3-5- جامعه آماری.. 53

3-6- روش گردآوری اطلاعات.. 54

3-7- ابزار گردآوری اطلاعات.. 54

3-7-1- پرسش­نامه و اجرای آن. 55

3-7-2- روایی.. 56

3-7-3- پایایی.. 58

3-8- ابزار تجزیه و تحلیل. 60

3-8-1- آزمون کولموگروف- اسمیرنوف.. 61

3-8-2- آزمون t تک نمونه­ای.. 61

3-8-3- آزمون مقایسات زوجی.. 62

3-8-4- آزمون ویلکاکسون. 63

3-8-5- تکنیک آنتروپی شانون. 65

3-8-6- مدل­سازی تفسیری- ساختاری (ISM) 66

3-8-6-1- تعیین متغیرهای مورد استفاده در مدل. 66

3-8-6-2- به دست آوردن ماتریس ساختاری روابط درونی متغیرها (SSIM) 67

3-8-6-3- به دست­آوردن ماتریس دستیابی.. 67

3-8-6-4- سازگارکردن ماتریس دستیابی.. 68

3-8-6-5- تعیین سطح و اولویت متغیرها 69

فصل چهارم. 70

تجزیه و تحلیل داده­ها 71

4-1- مقدمه. 71

4-2- نهایی­سازی شاخص­ها برای شکاف مستقیم و معکوس.. 71

4-3- آزمون نرمال­بودن متغیرها 75

4-4- آزمون فرضیه­های پژوهش... 77

4-4-1- آزمون فرضیه­ها و یافته­های مدل شکاف مستقیمF (حالت پارامتریک) 78

4-4-2- آزمون فرضیه­ها و یافته­های مدل شکاف مستقیمF (حالت ناپارامتریک) 95

4-4-3- آزمون فرضیه­ها و یافته­های مدل شکاف معکوس R (حالت پارامتریک) 96

4-4-4- آزمون فرضیه­ها و یافته­های مدل شکاف معکوس R (حالت ناپارامتریک) 110

4-5- اولویت­بندی متغیرها در شکاف­ها با استفاده از روش آنتروپی شانون. 111

4-5-1- اولویت­بندی متغیرها در مدل شکاف مستقیم. 111

4-5-2- اولویت­بندی متغیرها در مدل شکاف معکوس.. 115

4-6- مدل شکاف ترکیبی.. 118

فصل پنجم. 126

بحث و نتیجه­گیری و ارائه پیشنهاد. 127

5-1- مقدمه. 127

5-2- یافته­های پژوهش... 127

5-3- پیشنهادهای کاربردی با توجه به یافته­های پژوهش... 130

5-4- پیشنهادهایی برای پژوهش­های آینده 131

منابع. 132

منابع فارسی: 133

منابع غیر فارسی: 137

پیوست.. 141

پیوست شماره 1- پرسش­نامه تعیین اولویت متغیرها 142

پیوست شماره 2- پرسش­نامه شکاف­های کیفیت خدمات تولیدکننده 147

پیوست شماره 3- پرسش­نامه شکاف­های کیفیت خدمات تأمین­کنندگان. 151

قیمت محصول : 18000 تومان

دانلود
برچسب

پایان نامه بررسی کیفیت خدمات دوسویه بین تولیدکننده و تأمین کننده در شرکت روغن نباتی نرگس شیراز