فایل استیو2000

فایل استیو2000

فایل استیو
فایل استیو2000

فایل استیو2000

فایل استیو

پایان نامه بررسی رابطه سرمایه های فکری با کیفیت خدمات در زندانهای استان آذربایجان شرقی

پایان نامه بررسی رابطه سرمایه های فکری با کیفیت خدمات در زندانهای استان آذربایجان شرقی

پایان نامه بررسی رابطه سرمایه های فکری با کیفیت خدمات در زندانهای استان آذربایجان شرقی

فرمت فایل : doc

حجم : 437

صفحات : 143

گروه : مدیریت

توضیحات محصول :

پایان نامه بررسی رابطه سرمایه های فکری با کیفیت خدمات در زندانهای استان آذربایجان شرقی

 

چکیده 

سرمایه فکری[1] موضوع جدیدی است که به لحاظ نظری در چند ساله اخیر در سطح جهانی مطرح شده است اما از آنجایی که منبعی پر ارزش برای کشورها و سازمان به حساب می آید، میزان رشد و توسعه آن به سرعت در حال تبدیل شدن به شاخصی در توسعه یافتگی کشورها است. تغییرات سریع در دنیای کنونی، سازمانها را با مشکلات مختلفی مواجه کرده است. اما در عین حال سازمان های موفقی نیز وجود دارند که با ابزارهای مدیریتی و فناوری جدید، از فرصت های ایجاد شده، به نفع خود استفاده می کنند. سرمایه فکری یکی از ابزارهای مذکور است که شامل مولفه های سرمایه انسانی، سرمایه ساختاری و سرمایه رابطه ای می باشد. سرمایه فکری، یکی از عوامل موثر در کیفیت خدمات است. اکنون، سازمانهای خدماتی یا آن دسته از سازمان هایی که در عرضه خدمات، بخش مهمی از فعالیت آنها را تشکیل می دهد، در جستجوی ایجاد نظامی برای برقراری ارتباط میان سیاست های مدیریت منابع انسانی و عملکرد مورد انتظار کارکنان خدماتی، به منظور ایجاد تاثیر مثبت بر ادراک مشتری از کیفیت خدمات عرضه شده و در نتیجه بهبود ستاده های مالی سازمان هستند. زیرا در پژوهش های مختلف، وجود ارتباط میان ادراک مثبت مشتری از کیفیت خدمات عرضه شده و بهبود شاخص های مالی سازمان تایید شده است. مدیران سازمانها باید بدانند که کیفیت خدمات یک استراتژی سودآور برای سازمان می باشد. آنها باید به این باور برسند که سرمایه گذاری در کیفیت خدمات منجر به سودآوری می گردد و به یک سازمان جهت متمایز کردن خود از دیگر سازمانها و دستیابی به مزیت رقابتی پایدار کمک کند. از این رو هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین سرمایه های فکری با کیفیت خدمات در زندانهای استان آذربایجان شرقی است. پژوهش حاضر از نوع توصیفی -  همبستگی است. جامعه آماری، کلیه کارکنان اداره زندانهای استان آذربایجان شرقی به تعداد 567 نفر در سال 1391 می باشد. حجم نمونه گیری در این پژوهش با استفاده از فرمول کوکران 230 نفر انتخاب شدند.برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد سرمایه فکری و کیفیت خدمات استفاده شده است ولی به جهت بومی کردن آن، پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ 94/0 محاسبه و مورد تایید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی و جهت آزمون فرضیه ها از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان می دهد که بین سرمایه فکری با کیفیت خدمات در زندانهای استان آذربایجان شرقی رابطه معنادار و قوی وجود دارد. و تمام فرضیه های تحقیق تایید شدند.

 واژه گان کلیدی سرمایه فکری، سرمایه انسانی، سرمایه مشتری، سرمایه ساختاری، کیفیت خدمات


[1] -Intellectual Capital

مقدمه

سرمایه فکری، موضوع جدیدی است که به لحاظ نظری، در چند سال اخیر در سطح جهانی مطرح شده است. اما از آنجایی که منبعی با ارزش برای کشورها و سازمان ها محسوب می شود، به سرعت در حال تبدیل شدن به شاخص توسعه یافتگی کشورها است. این منبع نامشهود، یکی از باارزش ترین منابع شرکت ها و سرمایه مهم در رشد کارآفرینی محسوب شده است. از این رو ضرورت توسعه و مدیریت سرمایه فکری، به الزامی جدی در سطح کلان ملی و حوزه کسب و کار تبدیل گردیده و با حرکت به سمت اقتصاد دانش پایه، به تغییر پارادایم حاکم در اقتصاد صنعتی منجر شده است، به طوری که می توان شاهد پیدایش اقتصاد مبتنی بر دانش[1] بود که بنیان آن بر سرمایه فکری است(زنجیر دار و همکاران،1387، ص1). به تعبیری ساده، شاید بتوان سرمایه فکری را بسته دانشی تشکیل شده از مجموعه منابع نامشهود و پنهان، اصول، فرهنگ، الگوهای رفتاری، قابلیت، شایستگی ها، ساختارها، ارتباطات، فرایندها و پردازش های منتج از دانش محسوب کرد.


[1] - Knowledge-Based Economic

قسمتی از متن

تعریف واژه ها واصطلاحات فنی وتخصصی(به صورت مفهومی وعملیاتی):

تعریف مفهومی:

سرمایه فکری: گروهی از دارایی های دانشی است که به یک سازمان وابسته هستند و با افزودن بر ارزش سازمان از طریق تعیین ذی نفعان کلیدی، بطور چشم گیری در بهبود موفقیت رقابتی سازمان مشارکت می کنند (مار و استارویچ[1] ، 2004).

سرمایه فکری عبارت است از داشتن دانش، به کار بردن تجربه، تکنولوژی سازمانی، ارتباط با مشتری و عرضه کننده و نیز توانایی های حرفه ای که یک مزیت رقابتی در بازار را از آن شرکت می کند (ادوینسون و مالونه[2] ،1997).

سرمایه انسانی[3] :ترکیبی از دانش مهارت، قدرت نوآوری و توانایی افراد سازمان برای انجام وظایفشان است (ادوینسون و مالونه ،1997).

 سرمایه ساختاری[4] :ارزشی مبتنی بر فکر است که وقتی کارکنان سازمان را ترک می کنند در سازمان باقی می ماند. (مجتهدزاده،1389).

سرمایه رابطه ای[5](مشتری): دانش موجود در همه روابطی است که سازمان با مشتریان، رقبا، تامین کنندگان، انجمن های تجاری و یا دولت برقرار می کند(علوی، 1386، ص134). 

کیفیت خدمات: شاخصی که هماهنگی بین خدمات ارائه شده با انتظارات مشتریان را مورد سنجش قرار می دهد. و عده ای به برآورده ساختن احتیاجات و نیازهای مشتریان تاکید دارند مثلا خدمات با کیفیت یعنی جلب رضایت مشتری و اینکه در مواقع ضروری این خدمات در دسترس مشتری باشد و هزینه بالایی را هم تحمیل نکند)الوانی، 1382). 

تعریف عملیاتی : تعریف عملیاتی به تعریفی اطلاق می شود که از طریق آن به یک مفهوم یا سازه، با مشخص کردن عملیاتی که برای اندازه گیری آن لازم است، معنی داده  می شود. در این پژوهش از پرسشنامه استاندارد سرمایه فکری بونتیس(2004) بنام سنجش سرمایه فکری سازمان ها و پرسشنامه استاندارد کیفیت خدمات آلبرت کاریانا که هر دو در پژوهشنامه مدیریت دکتر سید محمد مقیمی جلد نهم و دهم چاپ شده، استفاده شده است.


[1] - Marr,Bernard: Gianni Schiuma and Neely[2] -Edvinsson And Malone[3] - Human capital[4] - Structural capital[5]-  Customer Capital

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                         صفحه

چکیده  ..........................................................................................................................................................1

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1 مقدمه......................................................................................................................................................2

1-2 بیان مساله...............................................................................................................................................4

1-2-1 بیان نو آوری تحقیق...........................................................................................................................5

1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق.......................................................................................................................5

1-4 اهداف تحقیق..........................................................................................................................................6

1-5 سوالات تحقیق.......................................................................................................................................7

1-6 تبیین فرضیه های تحقیق.........................................................................................................................7

1-7 متغیر های تحقیق....................................................................................................................................8

1-7-1 متغیر مستقل.......................................................................................................................................8

1-7-2 متغیر وابسته.......................................................................................................................................8

1-8 تعریف واژه ها و اصطلاحات فنی و تخصصی......................................................................................8

1-9 قلمرو تحقیق .......................................................................................................................................12

1-10 خلاصه ..............................................................................................................................................12

فصل دوم : ادبیات، مبانی نظری و پیشینه تحقیق

2-1 مقدمه ..................................................................................................................................................13

2-2  بخش اول : سرمایه فکری

2-2-1 سیر تاریخی توسعه مفهوم و کاربرد سرمایه فکری ........................................................................ 14

2-2-2 مفهوم تعاریف سرمایه فکری ..........................................................................................................15

2-2-3 مقایسه تعاریف سرمایه فکری ........................................................................................................17

2-2-4 اجزاء سرمایه فکری ........................................................................................................................18

2-2-4-1 سرمایه انسانی ............................................................................................................................19

2-2-4-2  سرمایه ساختاری ......................................................................................................................20

2-2-4-3 سرمایه مشتری(رابطه ای) ..........................................................................................................21

2-2-5 ویژگیهای سرمایه فکری .................................................................................................................22

2-2-6 اهمیت سرمایه فکری ......................................................................................................................22

2-2-7 مدیریت سرمایه فکری ....................................................................................................................23

2-2-8 اصول مدیریت سرمایه فکری .........................................................................................................25

2-2-9 دلایل اندازه گیری سرمایه فکری  ...................................................................................................26

2-2-10 روشهای اندازه گیری سرمایه فکری  ............................................................................................28

2-2-11 الگوهای اندازه گیری سرمایه فکری .............................................................................................31

2-2-11-1 الگوی رهیاب اسکاندیا ............................................................................................................32

2-2-11-2 الگوی کارت امتیازی متوازن ....................................................................................................33

2-2-11-3 الگوی شاخص سرمایه فکری ..................................................................................................35

2-2-11-4 الگوی حسابرسی سرمایه فکری   ............................................................................................37

2-2-11-5 الگوی ترازنامه نامرئی ..............................................................................................................37

2-2-11-6 الگوی کنترل دارایی نامحسوس ...............................................................................................38

2-2-11-7 الگوی ارزش افزوده اقتصادی ..................................................................................................38

2-2-11-8 الگوی کیوی توبین ..................................................................................................................39

2-2-12 چرا یک چنین تغییر و گذار به سمت و سوی داراییهای نامشهود وجود دارد. ............................39

2-2-13 سرمایه فکری و چالش های حسابداری .......................................................................................40

2-2-14 گزارشگری سرمایه فکری ........................................................................................................... 42

2-2-15 استانداردهای حسابداری سرمایه فکری .......................................................................................43

2-2-16 گزارشگری خارجی سرمایه فکری ...............................................................................................45

2-2-17 بررسی شاخص های سرمایه فکری در کشورهای دیگر ..............................................................47

2-2-18 بررسی شاخص های سرمایه فکری در ایران ................................................................................47

2-2-19 فرق بین سرمایه فکری مدیریت دانش و مدیریت نامشهودها........................................................48

بخش دوم : کیفیت خدمات

2-3-1 مفهوم و تعریف کیفیت ...................................................................................................................49

2-3-2 مفهوم و تعریف خدمت ..................................................................................................................50

2-3-3 مفهوم و تعریف کیفیت خدمات .....................................................................................................51

2-3-4 اهمیت کیفیت خدمات ...................................................................................................................51

2-3-5 رویکردهای مدیریت کیفیت خدمات ..............................................................................................54

2-3-6 پیامدهای کیفیت خدمات ................................................................................................................55

2-3-7 عوامل تعیین کننده کیفیت خدمات .................................................................................................56

2-3-7-1 مدل گرونروز .............................................................................................................................56

2-3-7-2 مدل جانسون ..............................................................................................................................57

2-3-7-3 مدل مقیاس کیفیت .....................................................................................................................58

2-3-8 موانع بهبود کیفیت خدمات..............................................................................................................61

2-4 پیشینه تحقیق .......................................................................................................................................61

2-5 خلاصه ................................................................................................................................................63

فصل سوم: روش تحقیق

3-1 مقدمه....................................................................................................................................................64

3-2 مدل مفهومی تحقیق..............................................................................................................................65

3-3 فرضیه های تحقیق................................................................................................................................65

3-4 روش تحقیق.........................................................................................................................................66

3-5 جامعه آماری .......................................................................................................................................66

3-6 نمونه آماری و روش محاسبه حجم نمونه............................................................................................67

3-7 روش جمع آوری اطلاعات .................................................................................................................68

3-8 روایی و پایایی......................................................................................................................................70

3-8-1 روایی...............................................................................................................................................70

3-8-2 پایایی   ...........................................................................................................................................71

3-9 خلاصه..................................................................................................................................................71

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آمار داده های تحقیق

4-1 مقدمه.....................................................................................................................................................72

4-2 آمار توصیفی.........................................................................................................................................73

4-3 آزمون اسمیرنف کولموگروف..............................................................................................................78

4-4 آمار استنباطی ......................................................................................................................................79

4-5 خلاصه ................................................................................................................................................84

فصل پنجم : نتیجه گیری، پیشنهاد ها و محدودیت ها

5-1 مقدمه ..................................................................................................................................................85

5-2 توزیع فراوانی متغیر ها.........................................................................................................................86

5-3 توزیع پراکندگی متغیر ها و پاسخ به سوال ها......................................................................................86

5-4 بررسی نتایج فرضیه های تحقیق...........................................................................................................86

5-4-1 نتیجه فرضیه اول..............................................................................................................................87

5-4-2 نتیجه فرضیه دوم..............................................................................................................................87

5-4-3 نتیجه فرضیه سوم ...........................................................................................................................87

5-4-4 نتیجه فرضیه اصلی .........................................................................................................................88

5-5 همسویی با تحقیقات دیگر...................................................................................................................89

5-6 پیشنهادها.. .......................................................................................................................................... 89

5-7 محدودیت ها .......................................................................................................................................91

5-8 خلاصه ................................................................................................................................................91

فهرست منابع فارسی................................................................................................................................... 92

فهرست منابع انگلیسی..................................................................................................................................94

پیوستها ........................................................................................................................................................96

پیوست الف(پرسشنامه)................................................................................................................................96

پیوست ب (نمودارها)................................................................................................................................101

پیوست ج (خروجی نرم افزار spss).........................................................................................................105

چکیده انگلیسی..........................................................................................................................................124

قیمت محصول : 10000 تومان

دانلود
برچسب

پایان نامه بررسی رابطه سرمایه های فکری با کیفیت خدمات در زندانهای استان آذربایجان شرقی

بررسی رابطه خود کار آمدی و تعهد سازمانی کارکنان با کیفیت خدمات آموزشی به دانشجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردبیل

بررسی رابطه خود کار آمدی و تعهد سازمانی کارکنان با کیفیت خدمات آموزشی به دانشجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردبیل

بررسی رابطه خود کار آمدی و تعهد سازمانی کارکنان با کیفیت خدمات آموزشی به دانشجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردبیل

فرمت فایل : doc

حجم : 404

صفحات : 95

گروه : مدیریت

توضیحات محصول :

 پایان نامه کارشناسی ارشد(M.A.)

 

رشته: مدیریت آموزشی

بررسی رابطه خود کار آمدی و تعهد سازمانی کارکنان با کیفیت خدمات آموزشی

به دانشجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردبیل

 

 

 

چکیده :

این پژوهش با هدف «بررسی رابطه خود کار آمدی و تعهد سازمانی کارکنان با کیفیت خدمات آموزشی به دانشجویان»  در کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اردبیل انجام یافته است. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی می باشد و با توجه به هدف تحقیق، از نوع کاربردی است. جامعه آماری کلیه کارکنان مدیریت شهرستان کمیته اردبیل(56نفر) و همچنین دانشجویان تحت پوشش این نهاد(703نفر) است. که به روش کل شماری 56 نفر از کارکنان و همچنین 56 دانشجو به جهت توازن با حجم کارکنان انتخاب شدند. در تحقیق حاضر از پرسشنامه‌های استاندارد خودکارآمدی شرر و همکارانش(1982)، پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و مه یر(1997) و پرسشنامه استاندارد کیفیت خدمات سروکوال استفاده شده است و فرضیه های تحقیق با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره آزمون شدند و نتایج پژوهش حاکی ازآن است که؛ بین خود کار آمدی و تعهد سازمانی کارکنان با کیفیت خدمات آموزشی رابطه معناداری وجود دارد و همچنین مولفه های میل به آغاز گری رفتار و میل به گسترش تلاش از قدرت تبیین بیشتری در پیش بینی کیفیت خدمات آموزشی برخوردار هستند. از سوی دیگر تعهد سازمانی کارکنان پیش بینی کننده خوبی برای ارائه کیفیت خدمات آموزشی می باشد و بالاخص با تقویت تعهد عاطفی و مستمر کارکنان در ارائه کیفیت خدمات آموزشی بیشتر به دانشجویان بهره وری بیشتر را ایجاد می نماید.

 

واژگان کلیدی: خود کار آمدی، تعهد سازمانی کارکنان ،کیفیت خدمات آموزشی، دانشجویان، کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره)

 

مقدمه:

هر سال عده زیادی از دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد به جمع دانشجویان می پیوندند و با عنایت به اینکه دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) به دلیل شرایط خاص حاکم بر جنبه های مختلف زندگی شان، وضعیت متفاوتی و منحصر به فردی نسبت به سایر دانشجویان دارند بیشتر نیاز به خدمات آموزشی و فرهنگی ویژه ای دارد. بنابراین تعیین شکاف کیفیت خدمت، و در پی آن اتخاذ استراتژی هایی برای رفع یا کاهش شکاف ، اولین گام اساسی در تدوین برنامه های ارتقای کیفیت، برای این قشر از دانشجویان محسوب می شود. 

شایان ذکر است که عوامل بسیار زیادی می توانند در افزایش کیفیت خدمات دخیل باشند که در این تحقیق به بررسی خودکارآمدی و تعهد سازمانی به عنوان متغیرهای جدید پرداخته شده است. به عقیده بندورا(1992) داشتن دانش، مهارت ها و دستاوردهای  قبلی، پیش بینی کننده های مناسبی برای عملکرد آینده افراد نیستند، بلکه باور انسان درباره توانایی های خود در انجام آنها بر چگونگی عملکرد او مؤثر است  در واقع، خودکارآمدی به احساس شایستگی در کنترل داشتن بر محیط خود تأکید دارد و تقویت و توجه به ویژگی خودکارآمدی در عملکرد کارکنان، مستلزم شناسایی عوامل پیشایندی یا تعیین کننده آن میباشد.

 

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات تحقیق

چکیده :    1

1-1مقدمه: 3

1-2 بیان مسأله        4

1-3 اهمیت و ضرورت انجام تحقیق          5

1-4 اهداف تحقیق     6

1-5 فرضیات تحقیق:  6

1-6 تعریف مفهومی و عملیاتی واژه‏ها و اصطلاحات    6

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

2-1 مقدمه:            9

2-2 بخش اول:       9

2-2-1 خودکارآمدی   9

2-2-1-1 تقسیم بندی خودکارآمدی 11

2-2-1-2 قابلیت و اعتقاد به خودکارآمدی     12

2-2-1-3-1 تجربه های موفق:    15

2-2-1-3-2 تجربه های جانشینی: 15

2-2-1-3-3 ترغیبهای کلامی یا اجتماعی:    16

2-2-1-3-4 حالات عاطفی و فیزیولوژیک:  17

2-2-1-5 ویژگیهای افرادخودکارآمد           17

2-3 بخش دوم تعهد سازمانی      18

2-3-1تعاریف تعهد سازمانی      18

2-3-2مبانی نظری تعهد سازمانی:            19

2-3-2-1 نظریات کلاسیک:      20

2-3-2-2 نظریه معاصر تعهد سازمانی:      21

2-3-3 ابعاد تعهد سازمانی:       21

2-3-4  انواع تعهد سازمانی      23

2-3-4-1 تعهد عاطفی:            23

2-3-4-2 تعهد مستمر: 23

2-3-4-3  تعهد هنجاری:          23

2-3-5 مدلهای تعهد سازمانی:     24

2-3-5-1 مدل اریلی و چتمن:    24

2-3-5-3 مدل آنجل و پری:      26

2-3-5-4 مدل مایر و شورمن:    27

2-3-5-5  مدل پنلی و گولد:      27

2-3-5-6 مدل جاروس و همکاران           28

2-3-5-7  مدل  ماتیو و زاجاک:  28

2-3-5-8 مدل پیشنهادی بالفور و وکسلر:     29

2-3-5-9  مدل مودی و همکاران:            29

2-3-6  نتایج حاصل از تعهد سازمانی        30

2-4بخش سوم :       31

2-4-1 کیفیت خدمات آموزشی    31

2-4-2سنجش کیفیت خدمات  مدل سروکوال  31

2-4-3 واژه شناسی کیفیت        35

2-4-3-1مفهوم کیفیت خدمات      35

2-4-4 ابعاد پنج گانه کیفیت خدمات در مدل سروکوال    36

2-5-پیشینه تحقیق      38

2-5-1 تحقیقات داخلی:            38

2-5-2 تحقیقات خارجی:          40

2-6 چارچوب نظری تحقیق       42

فصل سوم: روش شناسی تحقیق

3-1 مقدمه:            44

3-2 روش تحقیق:     44

3-3 جامعه آماری:    44

3-3 حجم نمونه و روش نمونه‏گیری:         44

3-4 ابزار اندازه گیری :          45

3-5 روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها:  46

3-6 روای وپایایی پرسشنامه:     46

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده های تحقیق

4-1 مقدمه:            48

4ـ2ـ داده های آمار توصیفی:     49

4-3 داده های آمار استنباطی      56

4-3-1 بررسی فرضیه ها :       56

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات تحقیق

5-1)مقدمه 63

5-2)خلاصه یافته های پژوهش : 63

5-3 بحث و بررسی یافته های حاصل از آزمون فرضیه های تحقیق 64

5-4-1)پیشنهادات کاربردی  پژوهش:         67

5-4-2) پیشنهادات برای پژوهشگران آتی:    69

5-5 محدودیت ها:     69

فهرست منابع           70

پیوست ها  76

 

فهرست جداول

جدول 2-1 : پیامدهای مثبت تعهد سازمانی    30

جدول 2-2: تلفیق و تلخیص ابعاد پنج گانه کیفیت خدمات(پاراسورمن و همکاران،1988)   37

جدول 3-1: متغیرها و مولفه های پژوهش    46

جدول(4-1) توزیع فراوانی جنسیت پاسخگویان           49

جدول(4-2)توزیع فراوانی تحصیلات پاسخگویان         50

جدول(4-3) توزیع فراوانی وضعیت تاهل پاسخگویان    51

جدول(4-4) توزیع فراوانی سابقه شغلی پاسخگویان(کارکنان)        52

جدول(4-5) توزیع فراوانی سن پاسخگویان(کارکنان)     53

جدول(4-6)شاخص های توصیفی متغیرهای پژوهش     54

جدول 4-7:  آزمون کلموگروف- اسمیرونوف (بررسی نرمال بودن داده ها)     55

جدول 4-8: آزمون ضریب همبستگی پیرسون            56

جدول 4-10:آزمون همبستگی و تحلیل رگرسیون        58

جدول(4-11) پیش بینی کیفیت خدمات آموزشی از روی مولفه های خودکارآمدی (میل به آغاز گری رفتار،         59

جدول 4-12:آزمون همبستگی و تحلیل گرسیون          60

جدول(4-13) پیش بینی کیفیت خدمات آموزشی از روی ابعاد تعهد سازمانی     61

 

فهرست نمودار و اشکال

شکل2-1 نظریه ی شناختی- اجتماعی(باندورا،1997)    12

مدل 2-1 : مدل سه بخشی تعهد سازمانی(می یر و همکاران،1997).           24

نمودار2-2 : عوامل ضروری، همبسته ها و تأثیرات انواع سه گانه تعهدسازمانی(مدل می یر و همکاران، 2002:22)        26

نمودار 2-3: فرا تحلیل 200 پژوهش ماتیو و زاجاک(1990)        29

نمودار 2-4: نتایج و عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی از نظر مودی و همکاران(1982)      30

نمودار(4-1)جنسیت پاسخگویان   49

نمودار(4-2) تحصیلات پاسخگویان           50

نمودار(4-3) وضعیت تاهل پاسخگویان       51

نمودار(4-4) سابقه شغلی پاسخگویان(کارکنان)           52

نمودار(4-5) وضعیت سن کارکنان            53

 

 

 

قیمت محصول : 45000 تومان

دانلود
برچسب

پایان نامه کارشناسی ارشد(MA) رشته مدیریت آموزشی بررسی رابطه خود کار آمدی و تعهد سازمانی کارکنان با کیفیت خدمات آموزشی به دانشجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردبیل بررسی رابطه خود کار آمدی و تعهد سازمانی کارکنان تعهد سازمانی کارکنان با کیفیت خدمات آموزشی خدمات آموزشی به دانشجویان کمیته امداد

بررسی تاثیر کیفیت خدمات بر ارزش ویژه نام تجاری از دیدگاه مصرف کننده در صنعت هتلداری

بررسی تاثیر کیفیت خدمات بر ارزش ویژه نام تجاری از دیدگاه مصرف کننده در صنعت هتلداری

بررسی تاثیر کیفیت خدمات بر ارزش ویژه نام تجاری از دیدگاه مصرف کننده در صنعت هتلداری

فرمت فایل : doc

حجم : 2604

صفحات : 74

گروه : هتل داری

توضیحات محصول :

پایان نامه و پروژه نهایی کارشناسی رشته: مدیریت هتلداری

بررسی تاثیر کیفیت خدمات بر ارزش ویژه نام تجاری از دیدگاه مصرف کننده در صنعت هتلداری

 

مطالعه موردی هتلهای 4 و 5 ستاره گروه پارسیان در تهران

*ضمیمه فایل پرسش و پاسخ در 205 صفحه

چکیده

در دنیای رقابتی امروز ، مشتریان در کانون اصلی توجه هتلها قرار دارند و وفاداری آنان عامل اصلی کسب مزیت رقابتی هتلها است . هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی رابطه بین وفاداری مشتریان و یکی از متغیرهای کلیدی آن یعنی کیفیت خدمات بوده و متغیرهای اعتماد و رضایت مندی نیز به عنوان متغیرهای واسطه مورد بررسی قرار گرفته است. پژوهش حاضر از نظر نوع توصیفی است و برای سنجش اطلاعات از پرسشنامه با طیف لیکرت هفت گزینه ای استفاده شده است . جامعه آماری مهمانان هتلهای 4 و 5 ستاره گروه پارسیان در تهران بوده و حجم نمونه 67 برآورد شده که برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است . یافته پژوهش بیانگر وجود رابطه مثبت و معناداری میان کیفیت خدمات و وفاداری مشتری است . بعلاوه یافته های این پژوهش نشان می دهد ، متغیرهای اعتماد و رضایت مندی نقش میانجی را در رابطه کیفیت خدمات و وفاداری ایــفا می کنند و خود نیز تاثیر مثبت و معناداری بر ایجاد وفاداری دارند.

واژه های کلیدی :

وفاداری ، کیفیت خدمات ، رضایت مندی مشتری ، اعتماد.

 مقدمه

صنعت میزبانی و هتلداری به عنوان یک صنعت نیاز به آموزش استانداردهای مهمان داری مهارت فنی ، دانش اصول خدمات دهی ، رعایت بهداشت ، توسعه منابع انسانی ، اهمیت روابط عمومی و حفظ کیفیت مطلوب غذا و نوشابه را دارد لازمه تحول بنیادین و ارتقاءهتلداری در ایران قبل الگوهای رفتاری خاص از سوی مدیران و پرسنل ، آموزش پرسنل و مدیران ستادی و میانه و انتقال الگوهای رفتاری به پرسنل تحت امر می باشد لذا رفتار پرسنل هتلها در برابر میهمانان و گردشگران از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوریکه جامعه و صنعت توریسم نیازمند آدمهای توسعه یافته می باشد .

مشتری مداری و مدیریت مشتری مداری CRM یکی از رازهای موفقیت سازمانها است سازمانها در جهت تامین این موضوع به جنبه های مختلف فعالیتهای خود که یکی از آنها عرضه خدمات کیفی است بپردازد اصولاً در صنعت هتلداری خدمات دهی برتر با توجه به عوامل مختلفی حاصل می شود.

عاملی دیگر که می تواند موجب افزایش خدمات دهی برتر گردد توجه به اصول کیفیت جامع است اصولاً در وضعیت هتلداری خدمات دهی برتر با توجه به عوامل مختلفی حاصل می شود واین عوامل شامل توسعه منابع انسانی ، روابط عمومی ، و TQM مدیریت جامع کیفیت است .

 شما امروزه بر اثر تغییرات سریع اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی در سطح جهان با تغییرات بنیادی در ساختارهای سازمانی شرکتهای سرمایه گذاری در کلیه مراحل تولید ، عرضه و عملیات بازاریابی مواجه هستید . رقابت های شدید بین المللی برای جذب مشتری و ارتقاء سطح رضایتمندی با توجه به تولید انبوه ، باعث ظهور پدیده جدیدی تحت عنوان « هوشیاری توده های مصرف کننــده » شده است که قشــر جدیدی را به عنوان « مصرف کننــدگان حرفه ای » پدید آورده است . این مشتــریان حرفه ای تقاضا و انتظارات آنان در هیچ یک از موقعیت ها و فرصــتهای زمانی ثابت و کلیشه ای نیست . انتظارات قابل تغییر آنان نسبت به اطــلاعات ارائه شده به آنها ، مقدار ، کیفیت ، قیمت در هر زمان ممکن است شما را دچار چالش کند و شرایط بازارداری و تاکتیکهای حفظ مشتــری شما را با بحران روبرو نماید . اینجاست که در صنعت گردشگری نقش عامل انسانی دو چندان می شود و دیگر از توسعه فن آوری نوین و سایر عوامل دخیل در روند تولید خدمات کاری بر نمی آید .لذا این عامل انسانی متخصص و آموز ش دیده است که قادر خواهد بود خدمات و سرویسهایی را به مشتریان عرضه کند که از « تضمیــن کیفیت » برخوردار باشد . خدماتی که به مشتــری تحت عنوان گردشگر یا مسافر به او ارائه می شود همزمان که توسط شما تولید می گردد ، او مصرف می کند . 

 

 

 

 

فهرست

چکیده ‌ط

فصل اول. ‌ی

. ‌ی

مقدمه. 1

بیان مسئله. 3

اهمیت پژوهش و اهداف آن. 3

فرضیه های پژوهش... 4

فصل دوم. 5

تاریخچه. 6

وفاداری مشتری.. 6

کیفیت خدمات.. 6

کیفیت خدمات و نظام. 7

سطح تحلیل. 8

رئوس رضایتمندی مشتری از نگاه مدیران هتل. 20

تئوری های مرتبط با موضوع. 21

نتیجه گیری.. 25

مشتری مداری.. 27

پیشینه تحقیق. 30

خلاصه تاریخچه هتلهای بررسی شده 31

هتل پارسیان استقلال. 31

هتل آزادی.. 33

هتل اوین.. 34

هتل پارسیان انقلاب.. 36

هتل کوثر. 37

فصل سوم. 40

روش پژوهش... 41

متغیرهای پژوهش... 41

ابزار جمع آوری داده ها 42

تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 42

فصل چهارم. 43

بخش اول آمار توصیفی.. 44

بخش دوم آمار استنباطی.. 47

فصل پنجم. 50

بحث  و نتیجه گیری.. 51

پیشنهادها 53

ضمائم و منابع. 54

منابع. 60

 

قیمت محصول : 55000 تومان

دانلود
برچسب

پایان نامه و پروژه نهایی کارشناسی رشته مدیریت هتلداری بررسی تاثیر کیفیت خدمات بر ارزش ویژه نام تجاری از دیدگاه مصرف کننده در صنعت هتلداری مطالعه موردی هتلهای 4 و 5 ستاره گروه پارسیان در تهران بررسی تاثیر کیفیت خدمات بر ارزش ویژه نام تجاری

پژوهش بررسی میزان موفقیت مشاوران در ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه انگوت

پژوهش بررسی میزان موفقیت مشاوران در ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه انگوت

پژوهش بررسی میزان موفقیت مشاوران در ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه انگوت

فرمت فایل : doc

حجم : 173

صفحات : 128

گروه : روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات محصول :

 

پژوهش کارشناسی رشته علوم تربیتی

گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی

 بررسی میزان موفقیت مشاوران در ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه انگوت

چکیده پروژه کار عملی: (شامل خلاصه، اهداف، روش های اجرا و نتایج بدست آمده

1- هدف پروژه: بررسی میزان موفقیت مشاوران در ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه انگوت

2- روش نمونه گیری افراد نمونه از نظر تعداد، جنس و غیره: تصادفی ساده بر اساس طبقه بندی (اچ.اس.پولا) که تعداد 400 نفر دانش آموز به صورت تصادفی طبقه ای (200 نفر دختر و 200 نفر پسر)

3- روش پژوهش: پژوهش حاضر از نوع توصیفی پیمایش است که در این روش آنچه هست توصیف می گردد.

4- ابزار اندازه گیری: داده ها از طریق یک پرسشنامه محقق ساخته حاوی 15 سوال بر اساس طیف لیکرت با مقیاس 5 درجه ای طراحی شده است و داده های حاصل به کمک نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

5- طرح پژوهش: در بخش آمار توصیفی از شاخص فراوانی درصدی- میانگین استفاده شد. و در بخش آمار استنباطی با توجه به ماهیت تحقیق و فرضیه های مطرح از روش خی دو مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

6- نتیجه کلی: میانگین پاسخ دانش آموزان به سوالات فرضیه اول و دوم، اثر مشاوران در هدایت تحصیلی و اطلاع رسانی کمتر از متوسط بوده که عملکرد مشاوران موفق ارزیابی نمی شود.

در هر دو فرضیه تفاوت معناداری بین دیدگاه دختران و پسران دیده می شود.

 

 چکیده

هدف از این پژوهش بررسی میزان بهره مندی دانش آموزان از خدمات مشاوره ای در جهت پیشرفت تحصیلی در نظام جدید متوسطه می باشد. در این پژوهش نمونه از روش تصادفی ساده بر اساس طبقه بندی (اچ.اس.پولا) که تعداد 400 دانش آموز که (200 نفر دختر و 200 نفر پسر) به عنوان نمونه انتخاب شدند.

پژوهش حاضر از نوع توصیفی پیشمایشی است که در این روش آنچه هست توصیف می گردد. و داده ها از طریق یک پرسشنامه محقق ساخته 15 سوالی بر اساس طیف لیرکت با مقیاس پنج درجه ای طراحی شده است و داده های حاصل به کمک نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. در بخش آمار توصیفی از شاخص های فراوانی درصدی – میانگین استفاده شده است و در بخش آمار استنباطی با توجه به ماهیت تحقیق و فرضیه های مطرح از روش خی دو ( ) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. میانگین پاسخ دانش آموزان به سوالات فرضیه اول و دوم اثر مشاوران و میزان بهره مندی دانش آموزان در هدایت تحصیلی و اطلاع رسانی کمتر از متوسط بوده که عملکرد مشاوران موفق ارزیابی نمی شود. در هر دو فرضیه تفاوت معناداری بین دیدگاه دختران و پسران در مورد عملکرد مشاوران دیده نمی شود.

مقدمه

 

فرایند تعلیم و تربیت مجموعه ای از فرایند های مرتبط و آموزش را شامل می شود این فعالیت ها از یک واحد آموزشی تا سطح جامعه گسترده شده است و اجزای متنوعی را در بر می گیرد تلقی جامعه از علم و عالم  و نگرش نظام آموزشی به آموزش رسمی و اهداف آن، برنامه های آموزشی درسی و تأمین امکانات، وسایل و ابزار از جمله این اجزا هستند.

برنامه آموزشی درسی که متأثر از عوامل متعدد می باشد در امر آموزش نقش بسزایی دارد امروزه از این برنامه های آموزش و پرورش تنها در تدریس محتوای از پیش تعیین شده و حتی تعامل معلم و شاگرد در حیطه این گونه آموزش خلاصه نمی شود. امروزه بخش عمده ای از این فعالیت ها را « جریان راهنمایی » تشکیل می دهند.

امروزه توزیع مناسب دانش آموزان به رشته های تحصیلی و مشاغل که براحتی بتواند ادامه تحصیل و شغل مناسب بدست آورد از دغدغه های اولیا شده است.

توجه به تفاوت های فردی دانش آموزان، رفع سرگردانی آنها در انتخاب رشته تحصیلی و شغل، پرداختن مسائل مهم و ارتباط اجتماعی آنها با دیگران کمک به حل مسائل عاطفی، روانی، خانوادگی که به دلیل کمبود وقت و یا عدم آگاهی والدین به ویژه دوران حساس و پر مخاطره نوجوانی و دیگر و دیگر اینکه ممکن است مانع از پیشرفت یادگیری و رشد صحیح دانش آموزان شود از جمله نقش این می باشد که مشاوران در مدارس ایفا می نمایند.

 

 

 

 


فهرست مطالب

 

مقدمه. 1

بیان مسئله. 4

اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق.. 7

اهداف تحقیق:  ( پژوهش ) 10

مقدمه. 12

پیشینه تحقیق و مروری بر ادبیات آن. 13

راهنمایی و مشاوره در اسلام. 13

تاریخچه راهنمایی و مشاوره در جهان. 14

تاریخچه و مشاوره در آمریکا 14

تاریخچه راهنمایی و مشاوره در اروپا 17

تاریخچه مشاوره در ایران. 17

راهنمایی مشاوره در ایران قبل از انقلاب اسلامی.. 17

شروع مجدد فعالیت های مشاوره و راهنمایی.. 22

طرح جدید مشاوره در ایران ( مشاوره نظام جدید ) 23

راهنمایی و مشاوره در نظام جدید آموزش متوسطه کشور. 24

ملاک هدایت تحصیلی.. 26

هوش و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی.. 30

رغبت و رابطه اندازه آن با پیشرفت تحصیلی.. 31

نظر دبیران و زابطه آن با پیشرفت تحصیلی.. 32

نظر مشاوران و رابطه اندازه آن با پیشرفت تحصیلی.. 35

جنس و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی.. 36

تحقیقات انجام گرفته در داخل کشور. 37

روش های پژوهشی.. 45

جامعه آماری.. 45

نمونه و روش نمونه گیری.. 46

ابزار اندازه گیری.. 46

روش اجرا 46

تجزیه و تحلیل داده ها 48

مقدمه. 50

بخش اول. 51

توصیف آماری داده ها و یافته. 51

بخش دوم تجزیه و تحلیل داده ها 96

بحث و نتیجه گیری.. 103

مقدمه. 103

خلاصه پژوهش... 104

نتیجه فرضیه اول. 105

نتیجه فرضیه دوم. 108

پیشنهادها 109

پیشنهادهای پژوهش... 113

محدودیت ها و مشکلات تحقیق.. 114

منابع. 116

 

قیمت محصول : 35000 تومان

دانلود
برچسب

پژوهش کارشناسی رشته علوم تربیتی گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی بررسی میزان موفقیت مشاوران در ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه انگوت

بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات ، قبل و پس از برون سپاری فعالیتها وتعیین سهم اجزا تشکیل دهنده آن (شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی

بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات ، قبل و پس از برون سپاری فعالیتها وتعیین سهم اجزا تشکیل دهنده آن (شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی

بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات ، قبل و پس از برون سپاری فعالیتها وتعیین سهم اجزا تشکیل دهنده آن (شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی

فرمت فایل : docx

حجم : 1930

صفحات : 84

گروه : حسابداری

توضیحات محصول :

بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات ، قبل و پس از برون سپاری فعالیتها وتعیین سهم اجزا تشکیل دهنده آن (شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی

چکیده: 1

مقدمه: 2

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1 مقدمه 4

2-1 تاریخچه مطالعاتی. 4

3-1بیان مساله 5

4-1پرسش های تحقیق. 7

5-1فرضیات تحقیق. 7

6-1اهداف تحقیق. 8

7-1اهمیت انجام تحقیق. 8

8-1حدود مطالعاتی. 9

1-8-1قلمرو زمانی تحقیق. 9

2-8-1قلمرو موضوعی تحقیق. 9

9-1تعاریف واژه ها 9

فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق

1-2 مقدمه 12

2-2  بخش اول :تاریخچه ومفاهیم برون سپاری و مزایا و معایب آن. 13

1-2-2 تاریچه برون سپاری. 13

2-2-2 تعریف برون سپاری : 15

3-2-2 مفهوم برون سپاری : 15

4-2-2 مزایای برون سپاری. 16

5-2-2 معایب برون سپاری. 17

6-2-2  برای برون سپاری چه اقداماتی لازم است ؟ 18

7-2-2چرا برون‌سپاری ؟ 20

8-2-2چه نوع فعالیت هایی را می توان برون سپاری کرد؟ 20

9-2-2 عوامل موثر بر موفقیت روابط برون سپاری. 22

10-2-2برون‌سپاری‌های موفق. 24

11-2-2مراحل 10 گانه گارتنر جهت موفقیت در برون سپاری. 25

3-2  بخش دوم :شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی و میزان فعالیتهای آن و فعالیتهای که قابل برون سپاری هستند. 25

1-3-2تاریخچه صنعت آب در ایران. 25

2-3-2تاریخچه شرکت آب و فاضلاب شهری استان مرکزی. 27

3-3-2موضوع وهدف شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی. 28

4-3-2مرکز شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی. 28

5-3-2چه خدماتی را باید برون‌سپاری کرد؟ 29

6-3-2فعالیتهای شرکت آب و فاضلاب که قابل برون سپاری هستند. 29

4- 2 بخش سوم: بررسی بهای تمام شده خدمات شرکت آب و فاضلاب و اجزای آن. 30

1-4-2 حسابداری بهای تمام شده: 30

2-4-2  کاربرد حسابداری بهای تمام شده : 31

3-4-2تعریف بهای تمام شده کالاو خدمات.. 31

4-4-2 عوامل بهای تمام شده: 32

5-4-2 هدف و کاربرد بهای تمام شده 33

6-4-2بهای تمام شده خدمات در صنعت آب و فاضلاب.. 34

1-6-4-2 تعریف بهای تمام شده آب شرب.. 34

2-6-4-2 تعریف بهای تمام شده خدمات دفع فاضلاب.. 35

3-6-4-2 هزینه های فرایندی تولید آب شرب.. 35

4-6-4-2 هزینه های فرایندی خدمات دفع فاضلاب.. 36

5-6-4-2 هزینه های غیر فرایندی بهای تمام شده آب و خدمات دفع فاضلاب.. 37

5- 2 بخش چهارم -بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات قبل و بعد از برون سپاری فعالیتها وتعیین سهم اجزای تشکیل دهنده آن . 37

 

فصل سوم: روش‌ اجرای تحقیق

1-3 مقدمه 41

۳-۲ روش تحقیق. 41

3-3مدل تحلیلی تحقیق. 42

4-3 جامعه آماری. 43

5-3 نمونه و تعیین حجم نمونه 43

6-3  روش گرد آوری داده ها 43

7-3 روش تجزیه و تحلیل داده ها 44

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها

1-4 مقدمه‏ 47

2-4 تجزیه و تحلیل داده ها 47

3-4نتایج آزمون آماری ویل کاکسون. 49

1-3-4فرضیه اول: 49

2-3-4فرضیه دوم: 50

3-3-4فرضیه سوم: 52

4-3-4فرضیه اصلی: 53

فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات

1-5 مقدمه 57

2-5خلاصه یافته های تحقیق. 58

1-2-5 نتیجه گیری بر اساس فرضیه فرعی اول. 58

2-2-5 نتیجه گیری بر اساس فرضیه فرعی دوم 58

3-2-5 نتیجه گیری بر اساس فرضیه فرعی سوم 59

4-2-5 نتیجه گیری بر اساس فرضیه اصلی. 59

3-5نتیجه گیری. 59

4-5 پیشنهادها 60

1-4-5 ارائه پیشنهاد بر مبنای نتایج حاصل از تحقیق. 60

2-4-5 ارائه پیشنهاد جهت انجام پژوهش های آتی. 61

5-5 محدودیت های تحقیق. 61

پیوست ها

خروجی نرم افزار. 63

منابع و ماخذ

منابع فارسی: 66

منابع لاتین: 67

چکیده لاتین. 68

 

 

 

جدول1-4 آماره آزمون z. 49

جدول2-4آزمون مقایسه میانگین دو جامعه وابسته میانگین حقوق ودستمزد قبل وبعد از برون سپاری. 50

جدول3-4آماره آزمون z. 51

جدول4-4آزمون مقایسه میانگین دو جامعه وابسته میانگین هزینه تعمیرات ونگهداری قبل وبعد از برون سپاری  51

جدول5-4آماره آزمون z. 52

جدول6-4آزمون مقایسه میانگین دو جامعه وابسته میانگین هزینه خدمات قرارداری قبل وبعد از برون سپاری  53

جدول7-4آماره آزمون z. 54

جدول8-4آزمون مقایسه میانگین دو جامعه وابسته میانگین بهای تمام شده خدمات قبل وبعد از برون سپاری  54

جدول9- 4خلاصه نتایج آزمون فرضیات.. 55

 

 

نمودار 1-3 مدل تحلیلی تحقیق. 43

 

 

چکیده:

مطالعات متعددی اثبات کرده اند که تعیین بهای تمام شده محصولات و خدمات در هر بنگاه اقتصادی یکی از فرضیات انکارناذیر می باشد .با تعیین دقیق بهای تمام شده می توان ضمن حضور در صحنه رقابت با سایر تولیدکنندگان آن محصول با آنالیز سفارشات مشتریان و یا تقاضای بازار حجم تولید سالیانه را تعیین نمود. از سویی با توجه به نقش اطلاعات به عنوان یکی از ابزارهای مدیریت جهت تصمیم گیری و برنامه ریزی مدون ، برون سپاری فعالیتهای یک بنگاه اقتصادی می تواند در جهت کاهش هزینه ها که منجر به کاهش بهای تمام شده خدمات خواهد شد ، موثر واقع شود.

در این تحقیق با استفاده از اطلاعات مالی 27 شهر تابعه شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در طی سالهای1378 -1387 به بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات قبل و بعد از برون سپاری فعالیتها و تعیین اجزای تشکیل دهنده آن با استفاده از آزمون های مقایسه میانگین با دو نمونه وابسته و آزمون ویل کاکسون مورد بررسی قرار گرفته است .

یافته های تحقیق حاکی از این است که برون سپاری فعالیتها در شرکت آب وفاضلاب باعث کاهش هزینه نگریده است .

کلید واژه: بهای تمام شده ، برون سپاری فعالیتها ، خدمات شرکت آب و فاضلاب ، آزمون ویل کاکسون، آزمون مقایسه میانگین وابسته

 

مقدمه:

برون سپاری[1] در بسیاری از سازمانهای امروزی (غربی ، شرقی  یا ایرانی ) از امری غیر عادی وعجیب ، به فعالیتی متداول تبدیل شده است . کمی تفکر در این واژه ، ما را به بررسی و مطالعه مفاهیمی چون ساختارهای سازمانی ، بنگاههای دولتی و خصوصی ، بازاریابی رقابتی و انحصاری ، ایجاد ارزش افزوده بیشتر ، کاهش هزینه و افزایش سود آوری ، پروژه و مدیریت آن ، مدیریت مخاطرات و انعطاف پذیری ، نفوذ به بازارهای جدید وبسیاری ابزار و دانشهای تخصصی دیگر سوق می دهد.

برون سپاری که این روزها به عنوان یک روش واگذاری بخشی از کارها به خارج از سازمان یا داخل سازمان به صورت پیمانکاری مطرح است . مانند هر روش دیگری همانطور که می تواند مفید باشد ، اگر دارای شرایط استاندارد های تعریف شده و شفافی نباشد ممکن است ضرر و زیانهای بسیاری را به همراه داشته باشد.

قیمت محصول : 29000 تومان

دانلود
برچسب

بررسی تطبیقی بهای تمام شده خدمات ، قبل و پس از برون سپاری فعالیتها وتعیین سهم اجزا تشکیل دهنده آن (شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی تطبیقی بهای تمام شده خدمات ، قبل و پس از برون سپاری فعالیتها وتعیین سهم اجزا تشکیل دهنده آن (شرکت آب وفاضلاب استان مرکزی بهای تمام شده خدمات قبل و پس از برون سپاری فعالیتها وتعیین سهم اجزا تشکیل دهنده آن (شرکت آب وفا