آزمون های ناپارامتری پارامتری فقط برای داده های عددی (Numeric) براساس اختلاف میانگین ها نیاز به روش های ریاضی مثل جمع و ضرب و تقسیم دارد نا پارامتری آزمون های رتبه ای ، ترتیبی و طبقه ای بر اساس اختلاف میانه ها فقط نیاز به شمارش دارد |
دسته بندی | آمار |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 6457 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 76 |
آزمون های ناپارامتری
بعضی روند های آماری به فرضهایی در مورد جامعه هایی که نمونه ها از آن انتخاب شده اند نیاز دارند. به عنوان مثال برای استفاده از آنالیز واریانس بایستی هر گروه , نمونه ای تصادفی و مستقل از جامعه نرمال باشد و واریانس گروهها نیز برابر باشد. می دانید که بسیاری از روند ها حتی اگر فرضها کاملاً صادق نباشند به خوبی عمل می کنند.
اما هنگام آنالیز داده ها خصوصاً با نمونه های کوچک ممکن است مواردی پیش بیاید که از فرضهای لازم به شدت فاصله دارید در این مواقع به روندهایی نیاز دارید که به فرضهای کمتری در مورد داده ها نیاز داشته باشند. در مجموع به این روندها، روندهای بدون توزیع یا آزمونهای ناپارامتری (non parametric test) گفته می شود. عیب این روند ها این است که احتمال نیافتن اختلافهای واقعی هنگامی که وجود دارد، کمتر از آزمونهایی است که با فرض نرمال بودن جامعه کار می کنند.
آزمونهای ناپارامتری برای داده های جفت
برای آزمودن این فرضیه صفر که اختلاف متوسط بین یک جفت اندازه گیری برابر است با صفر، از آزمون t جفت استفاده می شود. برای استفاده از آزمون t جفت بایستی فرض کنید که توزیع اختلافهای متوسط تقریباÕ نرمال است . برای نمونه های با حجم بزرگ و نمونه هایی که از جامعه با توزیع نرمال انتخاب می شوند این فرض لازم نیست. اما اگر حجم نمونه شما خیلی کوچک باشد و توزیع مقادیر نیز از توزیع نرمال خیلی فاصله داشته باشد باید از جانشین ناپارامتری آزمون t جفت استفاده کنید. دو مترادف ناپارامتری برای آزمون t جفت عبارتند از: آزمون sign و آزمون wilcoxon. از میان این دو آزمون wilcoxon توان بیشتری دارد اما فرضهای سخت تری دارد.
آزمون علامت
فرضیه صفر یرای آزمون علامت این است که اختلاف میانه دو متغیر جفت، برابر با صفر است. در مورد شکل توزیع هایی که از آنها داده ها را به دست می آورید، هیچ فرضی لازم ندارید بکنید، تنها چیزی که نیاز دارید این است که جفت های مختلف مشاهدات مستقل از یکدیگر انتخاب شوند و مقادیر آنها قابل ردیف شدن از کم به زیاد باشد، به این دلیل که اساس این آزمون بر این است که مقدار کدام جفت بزرگتر است. فرضیه صفر این است که اختلاف میانه سطح قبولی مراکز در سال 82-81 و سال 83-82 برابر با صفر است. برای هر مرکز دو مقدار جفت در اختیار دارید (سطح قبولی مراکز در سال 82-81 و سطح قبولی مراکز در سال 83-82)
محاسبه آزمون علامت ساده است. تعداد نمونه ها را در هر یک از سه طبقه زیر شمارش می کنید: حالتی که سطح قبولی مراکز در سال 82-81 با 83-82 یکی است، حالتی که سطح قبولی مراکز در سال 82-81 بیشتر از سال83-82 است و حالتی که سطح قبولی مراکز در سال 82-81 کمتر از سال 83-82 است.
استنتاج آماری
پارامتری :
فقط برای داده های عددی (Numeric)
براساس اختلاف میانگین ها
نیاز به روش های ریاضی مثل جمع و ضرب و تقسیم دارد
نا پارامتری :
آزمون های رتبه ای ، ترتیبی و طبقه ای
بر اساس اختلاف میانه ها
فقط نیاز به شمارش دارد
شر ایط آزمون های پارامتری
مشاهدات باید مستقل باشند :
انتخاب هر موردی از جمعیت برای نمونه بر شانس انتخاب موارد دیگر در جمعیت تاثیری نداشته باشد
میزان (score ) داده شده به هر مورد بر میزان داده شده به مورد دیگر تاثیر نداشته باشد
مشاهدات باید از جمعیت با توزیع نرمال استخراج شده باشند
جمعیت ها باید از واریانس یکسان برخوردار باشند
متغیر ها حداقل از نوع Interval باشند
اگر شرایط فوق محقق نشد از آزمون های ناپارامتری استفاده می شود
مزایای تست های ناپارامتری
احتمالات دقیقی ارائه می دهند که بستگی به توزیع جمعیتی که از آن نمونه گیری تصادفی انجام شده ندارد
در حجم نمونه های کمتر از 6 هیچ جایگزینی بجز تست های ناپارامتری وجود ندارد مگر اینکه نوع توزیع جمعیت به دقت شناخته شده باشد
برای نمونه هائی که از جمعیت های متفاوت انتخاب می شوند آزمون های نا پارامتری مناسبی وجود دارند
تست های ناپارامتری برای اطلاعاتی که بصورت Rankهستند و یا اطلاعات Numerical که تنها به اندازه Rank ها ارزش دارند مفیدند (مثلا بتوان گفت که یکی از یکی بیشتر است اما نتوان گفت چقدر ؟ )
روش های نا پارامتری برای متغیر های Nominal مفیدند (هیچ آزمون پارامتری برای انها وجود ندارد )
آزمون های نا پارامتری بسیار ساده تر از آزمون های پارامتری هستند
معایب تست های نا پارامتری
اگر تمام مفروضات مدل پارامتری موجود باشد و اندازه موجود به اندازه کافی قوی باشد (Interval & Ratio) استفاده از آزمون نا پارامتری باعث به هدر رفتن اطلاعات می شود) power-efficacyکاهش می یابد )
تاکنون روش نا پارامتری برای آزمون Interaction ها در مدل تحلیل واریانس وجود ندارد
جدول های معنا داری آنها متعدد و پراکنده هستند
توضیحات کامل در فایل پاورپوینت 76 صفحه پاورپوینت + 7 صفحه ورد
بیان تصویری اصول طراحی ورودی محله بیان تصویری اصول طراحی ورودی محله 10 اسلاید پاورپونت |
دسته بندی | طرح ،پروژه،تحقیق،word،ppt شهرسازی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 4468 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 10 |
کارشناسی ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی درباره پیشرفت درک مطلب شنیداری پایان نا مه کارشناسی ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی درباره پیشرفت درک مطلب شنیداری با عنوان استفاده از موّاد آموزشی اصیل برای پیشرفت درک مطلب شنیداری در کلاس های انگلیسی به عنوان زبان خارجی |
دسته بندی | زبان های خارجی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 163 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 170 |
کارشناسی ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی درباره پیشرفت درک مطلب شنیداری
Table of Contents
Acknowledgement X
Abstract XI
List of Tables XII
Chapter 1: Introduction 1
1.1 Overview 1
1.2 Statement of the Problem and Purpose of the Study 5
1.3 Significance and Justification of the Study 6
1.4 Research Questions 7
1.5 Research Hypotheses 8
1.6 What Is Known About Listening 8
1.7 What Is Known About Authentic Materials 10
1.8 Definition of Important Terms 12
1.9 Delimitations 13
1.10 Limitations 14
1.11 Organization of the Master Thesis 14
Chapter 2: Review of Literature 15
2.1 Introduction 15
2.2 Listening Comprehension 15
2.2.1 Definition of Listening 15
2.2.2 Importance of Listening 17
2.2.2.1 Listening and Academic Success 18
2.2.2.2 Discovery Listening 18
2.2.3 Listening as an Academic Process 20
2.2.3.1 Knowledge Required for Listening 20
Process
2.2.4 Listening Comprehension versus Reading 21
Comprehension
2.2.5 Listening Comprehension 23
2.2.5.1 Authentic and Listening 23
Comprehension
2.2.5.2 Different Kinds of Comprehension 24
2.2.5.3 Comprehension Preceding Production 25
2.2.6 Tasks for Listening Comprehension 25
2.2.6.1 Performing to Indicate Understanding 27
2.2.6.2 Teaching rather than Testing 28
2.2.7 Inner Speech and Language Learning 29
2.2.7.1 Listening and Speaking 29
2.2.8 Maturation and Language Learning 30
2.2.8.1 Vygotsky’s Zone of Proximal 31
Development
2.2.9 The Role of Background Knowledge in 32
Learning Language
2.2.9.1 Schema Theory 32
2.2.9.2 Background Knowledge/Prior 33
Knowledge
2.2.10 Cultural Background 35
2.3 Listening and English-as-a-Foreign-Language Learning 36
2.3.1 The Emergency of Communicative Language 36
Teaching
2.3.2 Communicative Approach: Some Principles 38
and Features
2.4 The Use of Aural Authentic Materials 40
2.4.1 Definitions of Authentic Materials 40
2.4.2 Authentic Materials and Language Performance 41
2.4.3 Nature of Authentic Texts 43
2.4.3.1 Characteristics of Authentic Speech 43
2.4.3.2 Authentic Speech and Cultural Aspect 44
Chapter 3: Methodology 46
3.1 Introduction 46
3.2 Summary of the Study 46
3.2.1 Participants 48
3.2.2 Classroom Observation 49
3.3 Demographic Data of the Students 50
3.4 Classroom Environment 52
3.4.1 Setting 52
3.5 Classroom Practices 52
3.5.1 Listening Materials Implemented in Class 52
3.5.2 Class Procedure 53
3.6 Teacher’s Pedagogy 54
3.7 Interviews 55
3.7.1 Interviews with Students 56
3.7.1.1 First Interview 56
3.7.1.2 Second Interview 56
3.8 Self-Evaluation Questionnaire 57
3.9 Language Learning Strategy Questionnaire 58
3.10 Data Collection 59
3.11 Analysis of Data 60
3.12 Validity and Reliability 63
Chapter 4: Results 64
4.1 Introduction 64
4.2 Summary of the Study 64
4.3 Results of the Study 65
4.3.1 Results for Fundamental Research Question: 66
Influences of Aural Authentic Materials
4.3.1.1 Results from the Interviews with Students 67
4.3.1.2 Results from the Class Observation 69
4.3.1.3 Results from the Self-Evaluation 71
Questionnaire
4.3.2 Summary of Findings Related to the Influences 72
of Aural Authentic Materials
4.3.3 Results for Secondary Research Question#1: 73
Learning Strategy Use
4.3.3.1 Results from the Interview with 73
students
4.3.3.2 Results from the Class Observation 75
4.3.3.3 Results from the Learning Strategy 76
Questionnaire
4.3.4 Summary of Findings Related to the Learning 77
Strategy Use
4.3.5 Results for Secondary Research Question#2: 79
Attitudes towards Language Learning
4.3.5.1 Results from the Interviews with 79
Students
4.3.6 Summary of Findings Related to the Students’ 80
Attitudes towards Language Learning
4.4 Overall Findings of the Study 80
4.4.1 Students with no Progress in Listening Ability 81
4.4.2 Students with Progress in Listening Ability
Chapter 5: Conclusion 84
5.1 Introduction 84
5.2 Summary of the study 84
5.3 Discussion of Results 86
5.3.1 Authenticity of the Listening Materials 86
5.3.2 Influences of Aural Authentic Materials on 89
Listening Comprehension
5.3.3 Use of Learning Strategies 92
5.3.4 Attitudes towards Language Learning 94
5.4 Conclusions 96
5.5 Recommendations 102
5.5.1 Recommendations for Further Research 102
5.5.2 Implications for Teaching 103
Bibliography 105
Appendices 123
Appendix A 124
Appendix B 125
Appendix C 129
Appendix D 131
Appendix E 137
Appendix F 145
Appendix G 147
Appendix H 148
Appendix I 149
Appendix J 150
Appendix K 151
Appendix L 157
چکیده
هدف اصلی تحقیق حاضر بررّسی تأثیر موّاد آموزشی اصیل بر توانایی شنیداری سی نفر از دانشجویان دوره کارشناسی روانشناسی در کلاس مطالعه انگلیسی به عنوان زبان خارجی بوده است. هدف دوّم به مشّخص کردن استراتژی های یادگیری که این دانشجویان استفاده کرده اند و تعیین تأثیر موّاد آموزشی اصیل بر نگرش آنان نسبت به یادگیری زبان انگلیسی اختصاص یافته است.
تجزیه و تحلیل کمّی و کیفی در تحقیق حاضر ارائه شده است. این تحقیق به استفاده از موّاد آموزشی اصیل و موقعّیتهای زندگی حقیقی به عنوان بخشی از روش ارتباطی معطوف شده است. منابع طرّاحی و تحقق آموزش استراتژی موثر شنیداری و رونوشت نوار ویدیویی یک جلسه یک ساعته ثبت و ضبط و مطالعه آماری شد. نتایج آزمون نهایی درک مطلب شنیداری با آزمون اوّلیه با استفاده از آزمون t-test دو جانبه (2-tailed) مورد بررّسی و مطالعه آماری قرار گرفت. میانگین استفاده استراتژی با استفاده از آزمون ANOVA یک جانبه (one-way) بررّسی و مطالعه آماری شد. نتایج بررّسی داده های کیفی تأیید کننده و هماهنگ با نتایج کمّی بود. تجزیه و تحلیل مصاحبه ها و پرسش نامه ها نشان داد که استفاده از موّاد اموزشی اصیل در کلاس انگلیسی به عنوان زبان خارجی به افزایش میزان آرامش و اعتماد به نفس آنان در شنیدن زبان خارجی کمک کرده است. نتایج پیشرفت معنی داری (P < .05) در توانایی شنیداری و تأثیر مثبت بر انگیزش دانشجویان انگلیسی به عنوان زبان خارجی برای یارگیری زبان را نشان داد. توصیه هایی برای کمک به غلبه بر دلسردی ناشی از سرعت صحبت گوینده موّاد آموزشی اصیل ارائه شده است. کاربردهای آموزشی این نتایج به همراه تأثیر آنها بر پربارتر شدن درک مطلب شنیداری دانشجویان انگلیسی به عنوان زبان خارجی بررّسی و ارائه گردیده است.
Acknowledgements
It is the highest time I seized the opportunity to offer my most genuine and profound words of gratitude to many people to whom I owe the accomplishment of this research. Among many people who have bestowed, most kindly, their invaluable help upon me I should specifically thank my honorable thesis advisor, Dr.Karkia, who patiently went through every line of this thesis and provided me with many insightful comments and invaluable suggestions. I would also like to extend my sincere appreciation and gratitude to Dr. Ghahremani Ghajar, my thesis reader, for her most professional guidelines, meticulous reading of this manuscript, making insightful suggestions and corrections; for her expertise and time. I am also very much grateful to Dr. Rahimi for her critical evaluation, and judgment of this thesis.
Also my thanks and best wishes go to all students who participated in the present study, without whose cooperation this research would not have been conducted.
Last, by no means least, a truly cordial sense of thankfulness to my parents General Ali Ghaderpanahi and Firooze Nobariyan for their support and everlasting encouragement throughout my educational years.
ABSTRACT
The fundamental purpose of this study was to examine the influences of aural authentic materials on listening ability of thirty female undergraduate psychology majors studying English as a foreign language. The secondary purposes of the study were to identify the learning strategies used by EFL students experiencing authentic listening texts and to determine the influences of authentic materials on EFL students’ attitudes towards learning English.
A quantitative and qualitative analysis was offered in this study. It basically focused on using authentic materials and real-life situations as part of the communicative approach. Sources for designing and implementing effective listening strategy instruction and the transcript of one-hour videotaped session were recorded and analyzed. The results of the listening comprehension posttest were compared to that of the pretest using a 2-tailed t-test (p < .05). A one-way ANOVA on the mean strategy use was applied (p < .05).The results of the qualitative data analysis were in line with and confirmed that of quantitative. Analysis of the interviews and the questionnaires revealed that the use of authentic materials in the EFL classroom helped increase students’ comfort level and their self-confidence to listen to the foreign language. Results showed a statistically significant improvement in listening ability, as well as the positive effect on EFL students’ motivation to learn the language. Recommendations were offered to ease students’ frustration that resulted from the speed of authentic speech. Pedagogical implications of the results were discussed along with the impact on EFL students’ listening comprehension development.
List of Tables
Table 1: Source of Data 48
Table 2: Demographic data of Strategy 51
Table 3: Analysis of Data 62
Table 4: Interview Results 68
Table 5: Results from Class Observation 70
Table 6: Students’ Responses on Self-Evaluation Questionnaire 71
Table 7: Interviews with Students on Learning Strategy Use 74
Table 18: Class Observation on Learning Strategy Use 75
Table 9: Responses to Questionnaire on Learning Strategy Use 78